در حال بارگذاری ...

آغاز ثبت‌نام برای واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن در آینده نزدیک

در این طرح ، دولت از تجربه مسکن‌مهر و نمونه‌های ساخته شده در کشور به خوبی استفاده کرده است . لذا ساخت واحدهای مسکونی جدید در طرح جهش تولید به صورت تقاضا محور بوده به این معنی که در صورت وجود تقاضا ، واحدهای مسکونی احداث می‌شوند . مطابق با اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام از متقاضیان مسکن به زودی آغاز می‌شود و براساس نیازی که مردم اعلام می‌کنند ، واحدهای مسکونی احداث می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : ساخت واحدهای مسکونی جدید در طرح جهش تولید بصورت تقاضا محور بوده و ثبت نام برای آن به زودی آغاز می‌شود .

امیر زاغیان پیرامون قانون و طرح جهش تولید مسکن اظهار کرد : این قانون شامل پنج فصل (تامین منابع مالی ، تأمین زمین ، تأمین مصالح ساختمانی ، تامین خدمات ساختمانی و سایر موارد) بوده که در رابطه با برنامه‌ریزی برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور است .  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه ساخت مسکن به صورت تقریبی یک سال و نیم تا دو سال طول می‌کشد . گفت : بر این اساس برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال نمی‌توان در هر سال فقط یک میلیون واحد مسکونی احداث کرد ، لذا در نخستین جلسه شورای عالی مسکن ، تصمیم‌گیری شده است تا برای جبران این موضوع در دو سال اول اجرای طرح جهش تولید مسکن ، دو نوبت تولید مسکن هر سال به تعداد دو میلیون آغاز شود تا در چهارسال آینده و پایان دولت سیزدهم شاهد تکمیل چهار میلیون واحد مسکونی باشیم .  

وی بیان داشت : در این طرح ، دولت از تجربه مسکن‌مهر و نمونه‌های ساخته شده در کشور به خوبی استفاده کرده است . لذا ساخت واحدهای مسکونی جدید در طرح جهش تولید به صورت تقاضا محور بوده به این معنی که در صورت وجود تقاضا ، واحدهای مسکونی احداث می‌شوند . مطابق با اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام از متقاضیان مسکن به زودی آغاز می‌شود و براساس نیازی که مردم اعلام می‌کنند ، واحدهای مسکونی احداث می‌شود .  

وی در خصوص صندوق ملی مسکن که در قانون جهش تولید به آن پرداخته شده است عنوان کرد : این صندوق به منظور ایجاد هم‌افزایی ، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع قانون جهش تولید مسکن تشکیل می‌شود .  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : منابع صندوق ملی مسکن از محل منابع حاصل از واگذاری زمین‌های موضوع این قانون و منابع وصولی مربوط به اجاره ۹۹ ساله ، مالیات‌های مرتبط با حوزه زمین ، مسکن ، مستغلات و ساختمان، منابع پیش‌بینی شده برای بخش مسکن در قوانین بودجه سنواتی ، منابع حاصل از بازگشت اصل و فرع خطوط اعتباری مسکن‌مهر ، اقساط برگشتی صندوق پس‌انداز مسکن یکم در هر سال ، کمک‌های خیرین و سایر منابعی که در اساسنامه صندوق پیش‌بینی می‌گردد تامین می‌شود .  

وی با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن ، دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف شدند فقط حق انشعاب دریافت کنند و هزینه اضافه‌ دیگری از مردم گرفته نشود و زمین نیز بصورت کاملاً رایگان در اختیار این طرح قرار داده می‌شود . گفت : براین اساس زمین‌های دولتی در سطح استان و شهر شناسایی ، از دستگاه اجرایی که این اراضی را استفاده نکرده است دریافت و در اختیار این طرح برای تامین مسکن قرار داده می‌شود .  

زاغیان بیان داشت : در استان اصفهان نیز در جلسه شورای مسکن برای تامین زمین این طرح، برنامه‌ریزی لازم بعمل آمد و مصوب شد که حداکثر تا ۱۵ روز فرمانداران و شهرداران در سطح شهرهای مختلف این اراضی را احصاء کنند . در قانون صراحتاً بیان شده است که اگر دستگاه‌های اجرایی ظرف دو ماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی نسبت به واگذاری و تحویل زمین و تسلیم اسناد و مدارک آن اقدام نکنند ، ادارات ثبت اسناد و املاک موظفند به درخواست وزارت راه و شهرسازی، ظرف یکماه اقدام و سند مالکیت جدید را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کنند . 




مطالب مرتبط

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

بنگاه‌های مشاور املاک موظف به رعایت مفاد ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها از طریق بررسی اسناد ملک مورد اجاره از جمله اجاره نامه ۲ سال گذشته بوده و در صورت عدم رعایت سقف و عدم ارائه اسناد مذکور توسط موجرین ، بنگاه‌های مشاور املاک مکلف به ارسال این قراردادها ...

|

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

نظرات کاربران