در حال بارگذاری ...
  • تعلیق ۵۵ نفر از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان‌ها به دلیل نقض بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی

    وزارتخانه به واسطه قانون و نظارت عالیه بر انتخابات و فرآیند برگزاری قانونی آن ، اقدام به تعلیق برخی از اعضاهای سازمان های نظام مهندسی ‌کرد که صرفا ناقض بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی بود و این ها دلیلی بر فساد مالی افراد تعلیق شده نبوده و نیست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در بیان دلایل تعلیق ۵۵ نفر از اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام استان‌ها اعلام کرد : سایر تخلفات اعضای نظام در شورای انتظامی پیگیری می‌شود .

    علی‌محمد عبدی‌قهرودی در خصوص تعلیق تعدادی از اعضای هیات‌مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و دلایل تعلیق آنها ، گفت : حدود ۵۵ نفر از اعضای نظام مهندسی ساختمان کشور که داوطلب انتخابات نهمین دوره بودند به دلیل نقض قوانین و مقررات با حکم وزیر راه و شهرسازی تعلیق شدند .

    مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه تعلیق‌هایی که انجام گرفت صرفا به دلیل نقض ضوابط و بخشنامه‌های وزارتی بوده و تخلف از بخشنامه‌های وزارتخانه ، پیگیری می‌شود ، افزود : وزارتخانه به واسطه قانون و نظارت عالیه بر انتخابات و فرآیند برگزاری قانونی آن ، اقدام به تعلیق برخی از اعضاهای سازمان های نظام مهندسی ‌کرد که صرفا ناقض بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی بود و این ها دلیلی بر فساد مالی افراد تعلیق شده نبوده و نیست .

    عبدی‌قهرودی یادآور شد : بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی به صراحت اعلام کرده است که نقض و یا عدم توجه به بخشنامه‌های وزارتخانه از مواردی است که وزیر راه می‌تواند چنانچه نقض قانونی در این باره انجام شود نسبت به تعلیق پروانه اشخاص ، اقدام کند .

    وی با اشاره به اینکه رسیدگی به سایر تخلفات نیز در مراجع قضایی دنبال خواهد شد ، توضیح داد : در خصوص دیگر تخلفات در این دوره توسط اعضای هیات‌مدیره‌ها ، وزیر سابق راه و شهرسازی ، ادارات کل راه و شهرسازی را مکلف کرده بودند تا متخلفان را به شورای انتظامی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان اعلام کنند که آن کار نیز انجام و نتیجه اعلام خواهد شد .

    مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: کلیه تخلفات در شورای انتظامی رسیدگی می‌شود .

     




    نظرات کاربران