در حال بارگذاری ...
  • برگزاری ششمین نشست کارگروه سیاست گذاری ، پشتیبانی و ارزیابی در شرکت بازآفرینی شهری ایران

    در خصوص اقدام‌های محله مبنا بر اساس تجربیات موجود در کشور توسط نهادهای مختلف از جمله وزارت کشور ، سازمان بهزیستی ، سازمان نوسازی شهر تهران ، سازمان هلال احمر و شرکت بازآفرینی شهری ایران به جمع‌بندی و مدل مورد توافق خواهیم رسید و این مدل در مراجع ذی‌ربط شامل ستاد ملی بازآفرینی شهری و شورای اجتماعی کشور ارایه و به تصویب خواهد رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شمشین جلسه کارگروه سیاستگذاری ، پشتیبانی و ارزیابی برای انجام اقدامات فوق‌العاده در سکونتگاه‌های غیررسمی و با دو موضوع سیاستگذاری نظام آموزشی برای شوراها و شهرداری‌های کشور و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در خصوص هماهنگی‌های اقدامات محله مبنا در دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران تشکیل شد .

    زهرا اسکندری مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران در خصوص موارد مطرح شده در این جلسه توضیحاتی ارایه کرد و گفت : در این جلسه مقرر شد که استراتژی‌های اصلی برای آموزش شهرداری‌ها «آموختن از تجربیات موجود» و «آموزش در ارتباط با حل مساله مشخص» که از سوی شهرداری‌ها اعلام می‌شود ، انجام گیرد . آموزش‌های‌ عمومی و اطلاع رسانی‌ها نیز تقویت و با روش‌های صورت گیرد .

    او افزود : در خصوص اقدام‌های محله مبنا بر اساس تجربیات موجود در کشور توسط نهادهای مختلف از جمله وزارت کشور ، سازمان بهزیستی ، سازمان نوسازی شهر تهران ، سازمان هلال احمر و شرکت بازآفرینی شهری ایران به جمع‌بندی و مدل مورد توافق خواهیم رسید و این مدل در مراجع ذی‌ربط شامل ستاد ملی بازآفرینی شهری و شورای اجتماعی کشور ارایه و به تصویب خواهد رسید .

    اسکندری با بیان این که در حال حاضر مساله اصلی اعلام تعداد محله، محدوده و مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت حاشیه‌ای از سوی افراد یا سازمان‌های مختلف است ، اظهار کرد : این موضوع به روند کار و مدیریت منابع به صورت هدفمند اثر نامطلوب می‌گذارد ، این در حالی است که مرجع تعیین محدوده‌ها ، طبق قانون وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) است .

    او ادامه داد : این نوع هماهنگی‌ها که با حمایت و هماهنگی دفتر بررسی‌های راهبردی ، اجتماعی و فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری و وزارت کشور به عنوان مسوول انجام می‌شود ، وحدت رویه و هماهنگی نهادهای مختلف اعم از دولتی و حاکمیتی را تقویت و امکان‌پذیر خواهد کرد .

    گفتنی است، در این نشست باتمانی مدیر ساماندهی امور اجتماعی و سکونتگاه‌های غیررسمی و نقاط حاد و بحرانی سازمان امور اجتماعی کشور ، بیات رئیس گروه عمران شهری معاونت شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، حاجیان کارشناس امور عمومی ، قضایی ، دفاعی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه کشور، میرزایی کارشناس مسوول اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و استادی معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری حضور داشتند .

    همچنین غنچه معاون دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی ، پوراکبری نائینی و دهقان از کارشناسان دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری از دیگر حاضران در جلسه بودند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره برداری از ۱۰۲ هزار واحد، اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    نظرات کاربران