در حال بارگذاری ...
  • عقب ماندگی‌ های بوشهر در بخش مسکن باید جبران شود

    در حوزه مسکن سالانه ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی برای سایر قشرها و یکهزار واحد برای محرومان در استان بوشهر تعریف شده است که با توجه به ضرورت و عقب ماندگی‌های موجود در این بخش در گام اول باید برنامه ۲ ساله احداث مسکن در این استان آغاز شود . از این به بعد یکی از محورهای کار مدیریت ارشد استان بوشهر و همه فرمانداران و شهرداران باید تامین مسکن مناسب برای مردم باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار بوشهر گفت : با وجود اهمیت مسکن اما این استان عقب ماندگی‌های قابل توجهی در این بخش دارد که با توجه به سیاست جهش تولید مسکن باید گام‌های موثری در این راستا برداشته شود .

    احمد محمدی زاده در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر افزود : اگر موضوع مسکن حل شود بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های زندگی افراد جامعه کاهش می یابد و شخص می تواند با مابقی درآمد خود گذران زندگی کند برهمین اساس برابر قانون اساسی مشکل مسکن مردم باید حل شود . مسکن موتور محرک اقتصاد در جامعه است و اگر فقط این حوزه در استان فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد.

    محمدی زاده درباره تامین مسکن در استان بوشهر یادآور شد : در حوزه مسکن سالانه ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی برای سایر قشرها و یکهزار واحد برای محرومان در استان بوشهر تعریف شده است که با توجه به ضرورت و عقب ماندگی‌های موجود در این بخش در گام اول باید برنامه ۲ ساله احداث مسکن در این استان آغاز شود . از این به بعد یکی از محورهای کار مدیریت ارشد استان بوشهر و همه فرمانداران و شهرداران باید تامین مسکن مناسب برای مردم باشد .

    استاندار بوشهر یادآور شد : در این شرایط مهمترین محور فعالیت‌های استان بر اساس تولید مسکن خواهد بود و تلاش می‌شود در آینده نزدیک شاهد جهشی در ساخت مسکن در استان باشیم .

    وی همچنین بر ضرورت تهیه نقشه مناسب متناسب با استانداردها ، تعریف نمای عمومی و متناسب با شرایط استان بوشهر تاکید کرد .

    استاندار بوشهر گفت : اگر اکنون استقبال کم از ساخت مسکن به دلیل ناامیدی مرم به ساخت است چون می‌دانند با پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خانه ساخته نمی‌شود اما با توجه به اینکه دولت در تلاش برای افزایش سقف تسهیلات است این امیدواری وجود دارد که استقبال بیشتر شود و با اعلام سقف وام‌های جدید با سیل جمعیت برای ثبت نام و واریز کردن سهم خود مالکان روبرو شویم .




    مطالب مرتبط

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی ۶۴ هزار واحد مسکونی در تمامی حوزه‌های شهری ، روستایی ، بافت فرسوده و خود مالک در تعهد استان بوده است که با تامین زمین و تخصیص به تمامی متقاضیان حائز شرایط ، بیش از تعهد استان ، مسکن سازی خواهد شد .

    |

    اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها ۳۷۴ میلیارد و ۷۰۰ تومان بوده است .

    |

    نظرات کاربران