در حال بارگذاری ...
  • بررسی فرآیندهای اجرای تحویل ، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی

    این کارگروه در راستای تحقق تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی با موضوع یکپارچگی پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی تشکیل شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین نشست کارگروه تخصصی تحویل ، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی با محوریت بررسی اقدامات انجام شده و پیشنهادهای اجرایی تسریع فرایندهای واگذاری اراضی ارائه شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این نشست گفت : تأمین زیرساخت‌های لازم جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن اصلی‌ترین رویکرد این کارگروه تعریف شده که در اولین گام ، موضوع یکپارچگی پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی عملیاتی شده است .

    سیدمحسن حمزه لو با اعلام اینکه مرحله نهایی فرایند تحویل و تحول و تثبیت مالکیت اراضی دولتی واقع در حریم شهرها مربوط به صدور اسناد مالکیت جدید است ، ادامه داد : این کارگروه در راستای تحقق تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی با موضوع یکپارچگی پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی تشکیل شده است .

    پیش از این ، کارگروه تخصصی تحویل ، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی تشکیل شد و طبق تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی یگان‌ حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان‌غربی مسئولیت پایش و حفاظت از اراضی ملی و دولتی را برعهده دارد .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران