در حال بارگذاری ...
  • استفاده از بافت فرسوده و توسعه درون‌ زا شاه‌ کلید حل مشکل مسکن

    سیاست بازآفرینی شناسایی محلات هدف است که طبق برنامه توسعه مقرر است طی دو دوره پنج ساله و هر سال ۱۰ درصد نوسازی شود . به متقاضیان طرح نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری با توجه به نوع شهر از ۱۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : شاه کلید حل مشکل مسکن و تولید آن ، استفاده از بافت فرسوده و توسعه درون زا است .

    امیر زاغیان با بیان اینکه در استان اصفهان بالغ بر ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده شامل فرسوده میانی ، ناهمگون و …وجود دارد ، اظهار کرد : اگر هر شهرداری به سهم خود مکلف به ساخت مسکن شود تا ۴۰ درصد بافت فرسوده نوسازی می‌شود و مابقی را انبوه‌سازان در مناطق مختلف احداث می‌کنند . شاه کلید حل مشکل مسکن و تولید آن استفاده از بافت فرسوده و توسعه درون زا است .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت : سیاست بازآفرینی شناسایی محلات هدف است که طبق برنامه توسعه مقرر است طی دو دوره پنج ساله و هر سال ۱۰ درصد نوسازی شود . به متقاضیان طرح نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری با توجه به نوع شهر از ۱۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود .  

    زاغیان با بیان اینکه در طرح جهش تولید مسکن به دنبال ایجاد یک سایت خاص نخواهیم بود ، گفت : از همه ظرفیت‌های توسعه درون زا استفاده خواهیم کرد و در کنار آن در قالب چهار چوب دولت در عرضه مسکن از زمین‌های دولتی استفاده می‌کنیم .  

    وی با اشاره به اینکه سیاست دولت نوسازی بافت فرسوده است ، اذعان داشت : سیاستگذاری دولت در این بخش با هدف ارزش آفرینی بافت فرسوده و زمین‌های تحت مالکیت است تا مالکان به نوسازی ترغیب شوند و اگر زمین‌های بافت‌های ناکارآمد را ارزش گذاری کنیم بی تردید مردم خودشان اقدام به نوسازی خواهند کرد .  




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    نظرات کاربران