در حال بارگذاری ...

اصلاح ماده ۴۳ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به وزارت کشور ، اصلاح ماده ۴۳ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران و مقررات شهرسازی و معماری کشور اعلام شد .

فرزانه صادق مالواجرد در نامه‌ای خطاب به جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ، اصلاح ماده ۴۳ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران و مقررات شهرسازی و معماری کشور را اعلام کرد .

بر این اساس اعلام شد که شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۲/۶ باتوجه‌به پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری و بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۸ کمیته فنی شماره (۴) شورای عالی ، متن اصلاحی ماده ۴۳ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور (اصلاح شده بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۸۴/۲/۱۹ شورای عالی) را به شرح زیر تصویب کرد :

ماده ۴۳: جلسات کمیسیون‌های ماده ۵ با حضور چهار نفر از اعضای اصلی رسمیت خواهد یافت و تصمیمات و مصوبات آن با چهار رای موافق مناط اعتبار خواهد بود .

تبصره ۱: در صورت عدم حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار ریاست جلسه را به عهده خواهد داشت .

تبصره ۲: جلسات کمیسیون ماده ۵، طبق نظر استاندار در استانداری یا در اداره کل راه‌وشهرسازی استان تشکیل می‌شود . 

تبصره ۳: به‌جهت ضرورت بررسی فنی و تخصصی، از مشاور تهیه‌کننده طرح جامع یا تفصیلی بدون حق رای در جلسات کمیسیون ماده ۵ دعوت به‌عمل می‌آید .




مطالب مرتبط

کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس طرح جامع شهرک مسکونی دولتی کوهمره را ابلاغ کرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهر گرگان و گنبد کاووس در محل استانداری گلستان برگزار و ...

|

نظرات کاربران