در حال بارگذاری ...
  • بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری با اجرای قانون جهش تولید مسکن

    مسئله سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و ٢٨ پروژه به ارزش ۵١٧ میلیارد ریال از سوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا شده که شامل احداث خانه محله، مدرسه ، مرکز جامع سلامت ، فضای ورزشی ، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با توجه به سیاست‌های «دولت مردمی ، ایران قوی» پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارجوب طرح‌های جامع ، تامین مسکن محرومان و تسریح در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد .

    سید محسن حمزه‌لو در شرح اقدامات راهبردی راه و شهرسازی اظهار کرد : اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی ، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه ، مسجد ، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد : مسئله سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و ٢٨ پروژه به ارزش ۵١٧ میلیارد ریال از سوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا شده که شامل احداث خانه محله، مدرسه ، مرکز جامع سلامت ، فضای ورزشی ، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است .

    استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسریع در پروژه های بازآفرینی را صادر کرد .




    مطالب مرتبط

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران