در حال بارگذاری ...

پیش بینی ساخت سالانه ۲۴ هزار واحد طرح جهش تولید مسکن در استان کردستان

براساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون حدود ۴هزار نفر در استان کردستان در این چهار شهر ثبت نام کرده اند اما خروجی نهایی براساس قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن ، پس از انجام پالایش های لازم و شناسایی متقاضیان موثر اتفاق خواهد افتاد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از پیش بینی وبرنامه ریزی سالیانه برای ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن در طرح جهش تولید مسکن در استان خبر داد .

مصطفی رضایی اظهار کرد : مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در ۴ سال آینده باید ۴ میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود که از این سهم ها و براساس مطالعات طرح مصوب مسکن به ازای هرسال ۲۴هزار واحد و در مجموع ۹۶ هزار و۵۹۶ واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش بینی شده است .

رضایی ادامه داد : طبق توافقات انجام شده در دوره های زمانی مختلف وبرای شهرهای مختلف ، با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده ومتقاضیان واجد شرایط در بازه های زمانی یک ماهه میتوانند ثبت نام کنند که در گام اول در چهار شهر سقز ، دیواندره ، دهگلان و شهر جدید چناره ، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است .

وی با اشاره به اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش های لازم اضافه کرد : در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین ومستند به مصوبات شورای مسکن استان در مورخ  ۱۰مهرماه ۱۴۰۰  ان شاالله در بازه های زمانی مختلف ثبت نام به عمل می آید .

رضایی خاطرنشان کرد :  براساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون حدود ۴هزار نفر در استان کردستان در این چهار شهر ثبت نام کرده اند اما خروجی نهایی براساس قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن ، پس از انجام پالایش های لازم و شناسایی متقاضیان موثر اتفاق خواهد افتاد .

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت : در طرح جهش تولید مسکن الزام اولیه برای بازکردن سامانه و ثبت نام ، تامین زمین توسط ادارات کل و اعلام آن به وزارت راه و شهرسازی و ایجاد ظرفیت در سامانه و سپس بازکردن سامانه است .




مطالب مرتبط

بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

|

جنوب کرمان آمادگی جهت جذب سهمیه سایر استان‌هایی که در جذب قیر موفق نبودند به وزارت راه و شهرسازی اعلام می کند .

|

تعامل و مشارکت سازمان‌ها ، ادارات و نهادهای مرتبط با بازآفرینی شهری در این زمینه بسیار اثرگذار است . در خراسان رضوی تعداد ۲۹۶ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی غیرمقاوم وجود دارد و شهر مشهد با نوسازی بیش از ۲۱ هزار واحد از شهرهای پیشرو در نوسازی بافت فرسوده به شمار می‌رود .

|

با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

|

بر اساس طرح کلید به کلید ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک زمین دولتی با احتساب ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند .

|

نظرات کاربران