در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام بیش از ۶۳۲ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

    طبق تازه‌ترین آماری که ارایه شده است ۶۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن که اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز نامیده می‌شود ، ثبت‌نام کرده اند . خاطرنشان می‌شود که ثبت‌نام تا ۲۸ آبان ادامه دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس تازه‌ترین آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است ، بیش از ۶۳۲ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند .

    وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه ثمن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به ثبت‌نام متقاضیان مسکن ، اقدام کرد . متقاضیان واقعی می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir با داشتن چهار شرطِ تاهل و سرپرست خانوار بودن ، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا ، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .

    بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن ، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن ، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند .

    طبق تازه‌ترین آماری که ارایه شده است ۶۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن که اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز نامیده می‌شود ، ثبت‌نام کرده اند . خاطرنشان می‌شود که ثبت‌نام تا ۲۸ آبان ادامه دارد .

    بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان ، تمامی تجارب طرح‌‌های حمایتی قبل که توسط دولت انجام شده در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مجددا اگر کمبود و ایرادی وجود داشته، تکرار نشود و چنانچه نکات مثبتی دارند در اجرای طرح جدید تقویت شوند .

    سامانه ثمن ۲۸ مهرماه و یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس دولت سیزدهم ابلاغ شد. بنا بر اعلام معاون مسکن و ساختمان پایش همزمان با ثبت‌نام  و در مراحل مختلف انجام می‌شود . بعد از پایش اولیه و احراز شرایط ، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه ۵ سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد .




    مطالب مرتبط

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    نظرات کاربران