در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۱ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان کامیاران

    در راستای مستندسازی مدارک و تثبیت مالکیت املاک سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران تعداد ۸۶۵ فقره سند مالکیت تک برگ زرد رنگ به اسناد تک برگ بنفش دولتی تبدیل و صادر شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مسئول راه و شهرسازی شهرستان کامیاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از اراضی ملی ، از شناسایی سه مورد تصرف اراضی ، از رفع تصرف وقلع و قمع متصرفین خبر داد .

    جمشید ابراهیمی گفت : در شش ماهه اول سال جاری ضمن شناسایی ۳ مورد از اراضی ملی تصرفی در مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار مترمربع به ارزش نزدیک به ۸ میلیارد ریال توسط گشت حفاظت از اراضی ملی این اداره و با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان رفع تصرف و از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو خارج شده است .

    ابراهیمی در ادامه افزود : در راستای مستندسازی مدارک و تثبیت مالکیت املاک سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران تعداد ۸۶۵ فقره سند مالکیت تک برگ زرد رنگ به اسناد تک برگ بنفش دولتی تبدیل و صادر شد .

    وی ادامه داد : همچنین با تلاش های این اداره طی مدت شش ماهه اول سال جاری تعداد ۲۹ فقره سند مالکیت کاداستری در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۱۰۵ متر مربع بنام سازمان ملی زمین و مسکن صادر و مالکیت آن تثبیت شده است .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    نظرات کاربران