در حال بارگذاری ...
  • اجرایی شدن ۲۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان آذربایجان‌ غربی

    اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی ، اصلاح کالبدی ، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه ، مسجد ، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تاکنون برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در این استان ۵۱۷ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۸ پروژه از این طریق اجرایی شده است .

    سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت : این هزینه برای مسئله سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و ٢٨ پروژه را احرایی کرده است . این طرح‌ها شامل احداث خانه محله ، مدرسه ، مرکز جامع سلامت ، فضای ورزشی ، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی ، اصلاح کالبدی ، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه ، مسجد ، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است . با توجه به سیاست‌های دولت پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارجوب طرح‌های جامع ، تامین مسکن محرومان و تسریح در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد .

    وی تاکید کرد : بخشی از دستاوردهای مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود . اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است .

    اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد ؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود .

    برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تأمین می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره برداری از ۱۰۲ هزار واحد، اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی ...

    |

    نظرات کاربران