در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن فرصت نوسازی بافت‌های فرسوده با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری

    شرکت بازآفرینی شهری ایران در طول سال‌ها فعالیت خود به این موضوعات ورود پیدا کرده و فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت ، فراهم آوردن امکانات محیطی از جمله آسفالت و روشنایی خیابان‌ها و معابر انجام  داده و علاوه بر این به منظور دسترسی به سایر خدمات رو بنایی و آموزشی نیز پروژه‌های مختلفی تعریف و اجرا شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به هرمزگان ، گفت : دولت با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری ، فرصت خوبی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده است .

    حسن احمدی نوری به منظور بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی بندرعباس ، روز گذشته به این شهر سفر کرد .

    احمدی نوری در این سفر با همراهی حسین الماسی معاون فنی و نظارت و حبیب خراسانی معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران و نیز آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، از پروژه‌های بازآفرینی این استان از جمله پروژه زمین ورزشی قائم، کوی نصر ( تپه الله اکبر) و محله چاهستانی‌های بندرعباس بازدید کرد .

    سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از بافت ناکارآمد بندرعباس(محله‌ چاهستانی‌ها) گفت : بر اساس مطالعات انجام شده، بهداشت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مردم محسوب می شود، همچنین دسترسی به امکانات آموزشی و رفع مشکلات مربوط به مالکیت از دیگر اولویت‌های ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود .

    او افزود : شرکت بازآفرینی شهری ایران در طول سال‌ها فعالیت خود به این موضوعات ورود پیدا کرده و فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت ، فراهم آوردن امکانات محیطی از جمله آسفالت و روشنایی خیابان‌ها و معابر انجام  داده و علاوه بر این به منظور دسترسی به سایر خدمات رو بنایی و آموزشی نیز پروژه‌های مختلفی تعریف و اجرا شده است .

    احمدی نوری با بیان این که استفاده از این امکانات و خدمات منوط به این است که دستگاه‌های بهره‌بردار وارد عمل شوند ، تصریح کرد : احداث مرکز فرهنگی الله اکبر در بندرعباس یکی از پروژه‌های خدماتی است که باعث ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی ساکنان محله شده است .

    او با بیان این که دولت با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری ، فرصت خوبی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده ، اظهار کرد : در واقع یکی از سیاست‌های بسیار مهم شرکت، نوسازی و تامین مسکن در بافت‌های فرسوده شهری است ، کار نوسازی در این محدوده‌ها از طریق تعریف بسته‌های تشویقی ، اعطای تسهیلات یارانه‌ای و نیز امکاناتی که با هماهنگی‌های انجام شده از سوی شهرداری‌ها در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد ، در حال انجام است. شرایط به گونه‌ای فراهم شده که هم خود مالکان و هم بخش خصوصی در صورت تمایل می‌توانند کار نوسازی را انجام دهند .

    سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که تمام این فعالیت‌ها با حضور مردم و استقبال آن‌ها معنا پیدا می کند ، تاکید کرد : باید بتوانیم مشارکت مردم در اجرای این فعالیت‌ها را افزایش دهیم ، تجربه همکاری این شرکت در بندرعباس و استان هرمزگان نشان از این دارد که مردم این استان از ظرفیت مشارکت بالایی برخوردارند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران