در حال بارگذاری ...
  • تقویت ظرفیت‌ شرکت‌ های دانش‌بنیان در ساخت‌ و‌ ساز و اجرای نهضت ملی مسکن

    در هفته‌های اخیر ، شاهد مراجعات بیشتری از شرکت‌های دارای فناوری‌های نوین به مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بودیم که این خود نویدبخش این موضوع است که بتوانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم و بتوانیم در کنار روش‌های سنتی از روش‌های نوین نیز در ساخت و ساز ، بهره ببریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از برگزاری نشست‌های متعدد با شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه دهنده روش‌های فناوری در ساخت‌وساز خبر داد و گفت : در برنامه است تا علاوه بر روش‌های سنتی از روش‌های نوین ساخت‌و‌ساز در اجرای نهضت ملی مسکن، بهره ببریم .

    محمد شکرچی‌زاده درباره برنامه‌های آن مرکز برای استفاده از فناوری‌های نوین و بهبود کیفیت مصالح ساختمانی با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، توضیح داد : از زمانی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی کرده است تا بتواند معرفی مناسبی از صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از روش‌ها و فناوری‌های نوین ساخت و شرکت‌های ارایه دهنده این تکنولوژی ارایه بدهد .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۸۶ تاکنون مسئولیت بررسی ، تعیین و تایید فناوری‌های نوین در سیستم‌های ساختمانی به مرکز تحقیقات محول شد ، گفت : منظور از فناوری‌های نو، فناوری‌هایی است که هنوز در مقررات ملی و کنترل ساختمان ، همه جوانب آن مورد بررسی قرار نگرفته است و مرکز تحقیقات به عنوان نهاد حاکمیتی ، مسئولیت بررسی و تعیین آنها را بر اساس قوانین کشور و آیین‌نامه‌های اجرایی و مصوبات مربوطه برعهده دارد . در جلساتی نیز که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد این مسئولیت برعهده مرکز تحقیقات ، قرار گرفت تا هم ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و هم ظرفیت شرکت‌هایی که فناوری‌های نو را برای ساخت و ساز مسکن تعقیب می‌کنند ، مورد استفاده قرار بگیرد .

    شکرچی‌زاده از برگزاری جلساتی در هفته جاری و هفته آتی با شرکت‌های دارای فناوری‌های نوین در ساخت و ساز خبر داد و افزود : در جلساتی که به زودی برگزاری می‌شود ، آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و دارای فناوری‌های نوین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و گزارش‌های مربوطه نیز به وزارتخانه اعلام خواهد شد . همچنین با شرکت‌های دانش بنیان به شکل مجزا ، جلساتی را در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن با تاکید بر سه عامل زمان ، کیفیت و هزینه خواهیم داشت تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای قانون جهش تولید مسکن ، استفاده بهینه بشود .  

    وی خاطرنشان کرد : در هفته‌های اخیر ، شاهد مراجعات بیشتری از شرکت‌های دارای فناوری‌های نوین به مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بودیم که این خود نویدبخش این موضوع است که بتوانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم و بتوانیم در کنار روش‌های سنتی از روش‌های نوین نیز در ساخت و ساز ، بهره ببریم . در دستور کار مرکز است تا ارزیابی واقع‌گرایانه از اجرای روش‌های فناوری در ساخت و ساز طی سنوات گذشته داشته باشد . همچنین یک برآورد کارشناسانه و آسیب‌شناسانه به ویژه از پروژه‌های مسکن مهر به ویژه آنهایی که از روش‌های نوین استفاده شده داشته باشیم تا بتوانیم از نتایج آنها در طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شویم .




    مطالب مرتبط

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    مقرر است تا بر اساس توان و ظرفیت‌های این کنسرسیوم‌ها که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است از تکنولوژی‌ها و محصولات دانش‌بینان در حوزه نهضت ملی مسکن به ویژه در پروژه‌های مشارکتی در استان‌ها استفاده شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی ...

    |

    نظرات کاربران