در حال بارگذاری ...
  • مقاوم‌سازی ۱۴۷ هزار واحد مسکونی در استان آذربایجان‌شرقی

    از زمان اجرای این طرح تا به امروز نزدیک به ۱۴۷ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شد که این رقم معادل ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در مجموع در استان بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد احداث و در اختیار مردم قرار گرفته است بخشی از فعالیت‌های بنیاد را در حوزه‌های مختلف برشمرد .

    حافظ باباپور بخشی از فعالیت‌های بنیاد استان را در حوزه احداث مسکن ، اجرای طرح هادی و بازنگری آنها ، سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی و همچنین شهری کوچک ، عنوان کرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تاکنون طرح هادی در یکهزار و ۹۵۴ روستا تهیه شده است از بازنگری طرح در ۴۸۸ روستا خبر داد و گفت : طرح هادی به عنوان سند ۱۰ ساله روستایی که میزان کاربری‌های موردنیاز را تعیین می‌کند ، تاکنون در ۹۶۰ روستا ، به اجرا درآمده است .

    باباپور با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ و بعد از آن استفاده از قیر رایگان مورد توجه قرار گرفت ، توضیح داد : تا سال ۱۳۹۴ ، یکهزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت معابر روستایی در سطح استان انجام شده بود که این میزان از سال ۹۴ تا ۹۹ بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ مترمربع شد که در مدت زمان ۴ تا ۵ ساله ، آسفالت معابر روستایی استان به دو برابر ارتقا یافت .

    وی از تخصیص ۱۲۵ میلیاردتومان اعتبار توسط مجلس و دولت به قیر رایگان استان خبر داد و در خصوص سند دار کردن واحدهای مسکونی در استان ، اظهار داشت :‌ از ابتدای اجرای طرح تاکنون در روستاها معادل ۲۲۶ هزار و ۲۰۵ جلد سند و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز ۲۹ هزار و ۲۴۲ جلد سند صادر شده است .

    ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شد

    باباپور با اشاره به اینکه در اجرای طرح مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی سهمیه استان در سال جاری ۱۲ هزار واحد است ، توضیح داد : از زمان اجرای این طرح تا به امروز نزدیک به ۱۴۷ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شد که این رقم معادل ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی است .

    اجرای ۲ هزار واحد مسکن محرومان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی

    مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به سهمیه ۳ هزار واحدی استان در اجرای طرح مسکن محرومان که اواخر سال گذشته برای اجرا به  استان ابلاغ شد ، گفت : تسهیلاتی نیز که برای اجرای این واحدها به هر واحد تخصیص یافت ۱۰۰ میلیون تسهیلات کم‌بهره و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض بود که از سهمیه ۳ هزار واحدی ، یکهزار واحد به بهره‌برداری رسید و باقیمانده واحدها نیز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست .

    تمامی واحدهای مسکن مهر استان تحویل متقاضیان شد

    وی خاطرنشان کرد : تمامی واحدهای مسکونی مهر استان که معادل ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد بود نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است و واحد مسکونی باقیمانده مهری در استان وجود ندارد .

    باباپور در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز که متولی آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، بنیاد مسکن است ، توضیح داد : تاکنون ۵۲۳ واحد مسکونی ملی در دست اجرا و ساخت و ساز قرار دارد .

    بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد احداث و در اختیار متقاضیان قرار گرفت . تاکنون در اجرای طرح های مختلف مسکن در استان ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی احداث شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. در خصوص خیرین مسکن‌سازی نیز تاکنون یکهزار و ۵۲۰ واحد نیز احداث و تحویل مردم شده است .

    وی همچنین مجموع اعتبارات ملی و استانی که در زمینه عمران روستایی تخصیص یافته است را معادل ۳۲۸ میلیاردتومان اعتبار مصوب عنوان کرد و افزود : از این میزان ۲۳۸ میلیاردتومان تخصیص یافته است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران