در حال بارگذاری ...
  • تلاش در جهت رقم خوردن فصل جدیدی در ارتقا کیفیت پروژ‌ه‌های عمرانی

    مسائل و مشکلات انجمن‌ها و شرکت‌های پیمانکار و مشاور با مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در وزارت راه و شهرسازی مطرح می‌شود تا نتایج مناسبی در جامعه فنی و مهندسی در بخش‌های راهسازی و ساختمانی به دست آید و خروجی سیزدهمین همایش قیر و آسفالت موردنظر تمامی صاحبنظران باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از برگزاری نشست‌های فصلی تمامی ذینفعان در انجام پروژه‌های عمرانی خبر داد و گفت: نظرات انجمن‌ها، شرکت‌های ساختمانی و راهسازی به نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم ساز منتقل می‌شود.

    نشست هم‌اندیشی به منظور استقرار بهبود کیفیت پروژه‌های عمرانی کشور به مناسب روز ملی کیفیت با حضور مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و روسای هیات‌مدیره سه انجمن صنفی مهندسان مشاور، شرکت‌های ساختمانی و شرکت‌های راهسازی ایران در محل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

    در این نشست، مجید کیانپور در جمع‌بندی مباحث مطرح شده ، اعلام کرد : مهمترین دستاوردهای نشست هم‌اندیشی با روسای سه انجمن صنفی مهندسان مشاور ، شرکت‌های ساختمانی و شرکت‌های راهسازی ایران ضمن ارایه در سیزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین‌آلات ، ارایه به وزیر راه و شهرسازی است تا بخشی از مشکلات موجود در این بخش ، با تدابیر وزیر راه و شهرسازی حل شده و یا کاهش یابند.

    مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد : در صدد هستیم تا با برگزاری جلسات به شکل فصلی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی مناسبی از توان ، دانش و تجربیات تمامی صاحبنظران و دست‌اندرکاران داشته باشیم . در صدد هستیم تا بتوانیم در همایش سیزدهم خروجی مناسبی برای بالا بردن کیفیت و توسعه زیرساخت‌هایی که قرار است ایجاد شوند ، داشته باشیم . همچنین به منظور ارتقا و تضیمن کیفیت، تلاش می‌کنیم تا رویکردهای نوینی را پایه‌گذاری کنیم و مسائل و مشکلاتی که از نظر بخش خصوصی وجود دارد را کاهش داده و به حداقل ممکن برسانیم .

    وی توضیح داد : نظرات انجمن‌ها و شرکت‌های ساختمانی و راهسازی برای بهبود کیفیت پروژه‌های عمرانی کشور ، اخذ شده است که تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با تامین منابع مالی و بهره‌مندی از استانداردها، توانمندسازی مضاعفی ایجاد کرده و با همراهی تمامی ارکان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز ، فصل جدیدی برای بالا بردن کیفیت پروژه‌های عمرانی ، رقم بزنیم . هم افزایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان‌های توسعه‌ای در وزارت راه و شهرسازی همچون شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی که وظیفه اصلی نگهداری راه ها را برعهده دارند، تقویت می‌شود . در این خصوص، برگزاری جلسات فصلی پیشنهاد شده است .

    وی گفت : در نشستی با وزیر راه و شهرسازی ، مسائل و مشکلات مطرح شده توسط انجمن‌ها و شرکت‌های ساختمانی و راهسازی به نظر وزیر راه و شهرسازی خواهد رسید .

    کیانپور با اشاره به اینکه بخشی از خواسته‌های شرکت‌ها، مشاوران و پیمانکاران راهسازی این است که برای آسفالت راه‌ها و نگهداری آسفالت راه‌ها تدابیر مناسبی اندیشیده شود ، اعلام کرد : مسائل و مشکلات انجمن‌ها و شرکت‌های پیمانکار و مشاور با مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در وزارت راه و شهرسازی مطرح می‌شود تا نتایج مناسبی در جامعه فنی و مهندسی در بخش‌های راهسازی و ساختمانی به دست آید و خروجی سیزدهمین همایش قیر و آسفالت موردنظر تمامی صاحبنظران باشد .

    وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا انجام پروژه‌های عمرانی کشور با رویکرد کیفی‌سازی محقق شود . 




    مطالب مرتبط

    امسال ۳ نوع آزمایش جدید در بخش شیمی و دو نوع آزمایش جدید در بخش مقاومت مصالح برای ارائه خدمات مطلوب به کارفرمایان ، مهندسین مشاور و پیمانکاران راه‌اندازی خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با ثبت ۸ هزار آزمایش فنی و تخصص کنترل کیفیت ، پروژه ۵۸۴ واحدی ثمین نهضت ملی مسکن استان زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی به ...

    |

    مدیریت انرژی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی امروزه به یکی از چالش‌های مهم در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و توصیه می‌شود که الگوی مناسب مصرف انرژی را در سراسر کشور رعایت کنیم .

    |

    طی برنامه‌ریزی امسال ۴۰ درصد خدمات را به حوزه وزارت راه و شهرسازی ، ۲۰ درصد به دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ۴۰ درصد دیگر را باید به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتقا کیفی پروژه عمرانی در سراسر کشور نقش‌آفرین باشیم .

    |

    با توجه به اهمیت پروژه و لزوم تسریع در عملیات احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی رباط‌کریم ، این آزمایشگاه برای نخستین‌بار در پروژه‌های عمرانی با استقرار همزمان ۱۶ دستگاه حفاری همزمان کار حفر گمانه‌های ماشینی و دستی را به‌طور شبانه‌روزی در راه تحقق وعده ساخت مسکن توسط دولت ...

    |

    نظرات کاربران