در حال بارگذاری ...
  • ثبت‌نام بیش از ۹۸۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن

    در مرحله اول ، ثبت‌نام در ۴۶۰ شهر که اراضی در آن‌ها مشخص شده بود ، آغاز شد و به تدریج با مشخص شدن وضعیت شهرهای جدید ، این تعداد به بیش از ۵۲۰ شهر افزایش یافت . تاکنون بیش از ۹۸۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند . لازم به ذکر است که برای تامین آسایش مردم ، ثبت نام در این طرح محدودیت زمانی ندارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام بیش از ۹۵۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن تا هفدهم آبان ماه خبر داد .

    محمود محمودزاده ضمن تشریح آخرین اقدامات وزارتخانه متبوع برای پیشبرد نهضت ملی مسکن گفت : بر اساس قانون جهش تولید مسکن ، فرصتی ۳ ماهه برای نیازسنجی کشور در حوزه مسکن و تامین زمین تعیین شده بود ، اما این اقدام ظرف مدت ۲۰ روز انجام و ثبت نام طرح در تاریخ ۲۸ مهرماه آغاز شد .

    وی با بیان اینکه اکنون نیاز زمین برای همه شهرهای کشور در مدت ۴ سال مشخص شده است ، افزود : در مرحله اول ، ثبت‌نام در ۴۶۰ شهر که اراضی در آن‌ها مشخص شده بود ، آغاز شد و به تدریج با مشخص شدن وضعیت شهرهای جدید ، این تعداد به بیش از ۵۲۰ شهر افزایش یافت . تاکنون بیش از ۹۸۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند . لازم به ذکر است که برای تامین آسایش مردم ، ثبت نام در این طرح محدودیت زمانی ندارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی احداث می‌شود . برای سایر دهک‌ها نیز به تناسب سهمیه در نظر گرفته شده است . همچنین ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و ۴۰۰ هزار واحد در بافت موجود شهری احداث خواهد شد . سقف تسهیلات واحدهای مسکونی با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و برای تهران ۴۵۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۲۵۰ میلیون تومان است .

    محمودزاده با اشاره به آمادگی برای آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی افزود: تاکنون اخذ پروانه ، طراحی نقشه و انتخاب پیمانکار برای احداث ۱۶۵ هزار واحد مسکونی انجام شده که کار بسیار بزرگی است. از این تعداد احداث ۵۴۰۰ واحد مسکونی در سفرهای استانی رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی آغاز شده است .

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این طرح بیشترین حمایت از دهک‌های اول تا سوم درآمدی انجام می‌شود ، گفت : تسهیلات ساخت مسکن ۸۰ درصد از هزینه ساخت واحدهای مسکونی را پوشش خواهد داد. مبالغی نیز به عنوان کمک بلاعوض در قالب تفاهم با بنیاد مستضعفان و از محل ایجاد ارزش افزوده برای این بنیاد توسط وزارت راه و شهرسازی اعطا خواهد شد . در این طرح زمین ، انشعابات و صدور پروانه ساختمانی رایگان است و مالیات ساخت نیز یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

    وی ادامه داد : حمایت در این طرح هوشمند و مبتنی بر توان پرداخت خانوار است و هرچه قدر توان مالی افزایش یابد ، خدمات کمتر خواهد شد . همچنین برای حفظ سطح ساخت‌وساز موجود در کشور برنامه‌ریزی شده و به بخش خصوصی تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد اعطا می‌شود. در صورت تخصیص واحدهای ساخته شده توسط بخش خصوصی به دهک‌های پایین درآمدی ، تسهیلات با تخفیف ارائه خواهد شد . در این طرح همچنین برای اولین بار مبحث اجاره‌داری حرفه‌ای دیده شده و کارمزد آن برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی ۵ درصد و برای سایر دهک ها ۱۲ درصد خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران