در حال بارگذاری ...
  • اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره نهمین دوره نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مهندسین با تجربه در ساخت و سازها فعالیت دارند و برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز طرح‌های اقدام ملی مسکن باید هسته مرکزی کانون مهندسین تشکیل و دور هم جمع شوند .

    مسعود بیات منش در آئین اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان دوره نهم ، با بیان اینکه در هیئت مدیره نظام مهندسی دوره هشتم ارائه خدمات فنی و مهندسی به مردم به خوبی انجام شده است ، گفت : باید این مسیر تداوم داشته باشد تا شاهد اعتلای نظام مهندسی استان باشیم .

    وی با بیان این مطلب که جامعه مهندسی ساختمان و هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان سرمایه‌های بزرگ استان زنجان هستند ، ابراز کرد : باید از این ظرفیت بسیار مهم برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز پروژه‌های مسکن در استان استفاده شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه فرآیند ثبت نام برای انتخابات دوره نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اردیبهشت ماه سالجاری انجام گرفت ، افزود : در این دوره از انتخابات جامعه مهندسی بیش از ۴۶.۳ درصد مشارکت داشتند که بیش از دو هزار و ۸۸۴ مهندس در این انتخابات شرکت کردند .

    وی با بیان اینکه مباحث و خدمات مهندسی در استان زنجان ارتقا یافته است ، گفت : در خصوص قوانین ، آئین نامه و ضوابط ضعف وجود دارد و باید تغییراتی در این قوانین ایجاد شود تا خدمات مهندسی به صورت واقعی ارائه شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به پایش هایی که توسط بازرسین ماده ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی استان انجام گرفته و حضور ناظر و مجری را بر سر پروژه‌ها زیر ۱۵ درصد نشان می‌دهد، افزود: نیاز است با یک مدیریت و فرآیند مناسب و کارشناسی این نقص را برطرف کنیم .

    بیات منش با بیان اینکه با یک چالش در طرح اقدام ملی مسکن مواجه هستیم ، گفت : باید نظارت از طرح‌های اقدام ملی مسکن مستمر و مقیم باشد و نظارت در امتداد فرآیندی تعریف شود .

    وی از عضویت بیش از ۶ هزار و ۲۳۰ مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد و ابراز کرد : با هم‌افزایی این تعداد مهندس می‌توانیم کارهای خوبی را انجام دهیم بنابراین باید به مسائل رفاهی و معیشتی جامعه مهندسین توجه شود تا شاهد سرمایه گذاری خوبی در حوزه مسکن در استان باشیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به اجرای مبحث ۱۹ اشاره کرد و گفت: استان زنجان در گروه بندی کشور ، جزو گروه یک است و در این میان نیاز است که حتماً به مسائل مصرف حامل‌های انرژی از طرف مهندسین توجه جدی شود .

    وی با بیان اینکه توجه به معماری ایرانی و اسلامی در طراحی‌ها هم مورد تاکید اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان است ، افزود : در خصوص طراحی و معماری پروژه‌های اقدام ملی در کمیته‌های فنی و کمیسیون ماده ۵ با چالش‌هایی مواجه هستیم و گفتنی است باید جامعه نظام مهندسی به مباحث آلودگی ، فرو نشست‌ها و مسائل محیط زیست ورود جدی بکنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان جامعه مهندسی ساختمان را بزرگترین سرمایه‌های کشور اعلام کرد و گفت : در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن مهندسین با تجربه در ساخت و ساز فعالیت دارند و برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز طرح‌های اقدام ملی مسکن باید هسته مرکزی و کانون مهندسین تشکیل و ظرفیت‌ها دور هم جمع شوند .

    بیات منش با بیان اینکه عدم وجود مشاورین حقوقی در طرح‌های اقدام ملی مسکن یک ضعف در استان است ، ادامه داد : ما به لحاظ انتخاب نظارت در پروژه‌های اقدام ملی مسکن در غرب زنجان به اندازه کافی مشاوره حقوقی نداریم تا نظارت را به آنها بسپاریم . سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان جایگاه خوبی دارد و باید بستری ایجاد شود تا جامعه بتواند از ظرفیت مهندسان نخبه در جهت توسعه ساخت و ساز استان استفاده کند .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

    |

    باید نسبت به سریع خانه دار شدن متقاضیان تلاش کرد و با تمام توان پیگیر حل مشکلات متقاضیان مسکن خواهم بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : شهرداران در استان زنجان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته ...

    |

    حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

    |

    نظرات کاربران