در حال بارگذاری ...
  • تأکید بر تسریع در احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن استان ایلام

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از طرح اقدام ملی مسکن ایلام بازدید کرد .

    در بازدید حمیدرضا سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از طرح اقدام ملی مسکن ایلام که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز حضور داشتند آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در جهت تولید مسکن گفت : تا کنون ۱۵۳۸۸۲ مترمربع ( بیش از ۱۵ هکتار ) زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده و مراحل احداث ۱۴۰۰ واحد مسکونی توسط کارگزاری ها طبق تفاهمنامه های مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده و تاکنون پروانه ۸۷۰ واحد ساختمانی به این منظور صادر و ۵۶۳ واحد نیز انتظار صدور پروانه قرار دارد .

    بهادری میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهر های استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز در طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق قانون جهش تولید مسکن ۱۴۰۶۲ واحد عنوان کرد که برای احداث این میزان واحد مسکونی تاکنون ۵۰۸۷۹ متر مربع زمین در نظر گرفته شده که قابلیت احداث ۲۹۳۹ واحد مسکونی را دارد و برای تأمین زمین ما بقی واحدهای در نظر گرفته شده ۱۵۶۴۴۰۹ متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرها در حال انجام می باشد که در صورت تحقق این میزان زمین قابلیت احداث ۲۰۳۵۷ واحد مسکونی طبق استانداردهای تعریف شده در آن وجود دارد .

    وی خاطرنشان کرد : با توجه واگذاری زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن خواستار تسریع در اجرای پروژه های مذکور شد .




    مطالب مرتبط

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    در کلیه سایت های نهضت ملی مسکن در سطح استان مسجد پیش بینی شده است و انشالله در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز که قرار است به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شود قصد داریم تعدادی مساجد بین راهی را افتتاح و یک مسجد در سایت نهضت ملی مسکن را با حضور حجت الاسلام قرائتی ، رئیس ستاد ...

    |

    نظرات کاربران