در حال بارگذاری ...
  • ضرورت ارتقا کیفیت ساخت و ساز و نظارت ها در استان خراسان شمالی

    با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌توان سامانه‌های راه اندازی کرد که مالکان به صورت الکترونیکی تعیین نقشه ، تعیین ناظر و مابقی امورات خود را از طریق سامانه مذکور انجام دهند که این سامانه ارتباط مالکان بین دستگاه های راه و شهرسازی ، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری را تسهیل خواهد بخشید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : کیفیت ساخت و ساز و نظارت می بایست در استان ارتقا پیدا کند .

    قاسم قاسمی در اولین جلسه تخصص با حضور اعضای جدید سازمان نظام مهندسی در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد ، تصریح کرد : به طور حتم از توانمندی‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در اجرای سیاستهای اداره کل راه و شهرسازی به خوبی استفاده از مشکلات پیش روی هیئت مدیره و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را برطرف خواهیم کرد .

    وی به بحث دوره‌های آموزشی برای اعضای نظام مهندسی اشاره کرد و افزو : با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان می تواند دوره های آموزشی مورد نیاز اعضای سازمان نظام مهندسی استان را برگزار کرد و همچنین می توان جهت ارتقای سطح علمی مهندسان عزیز از بازدیدهای دوره ای در دیگر استانها نیز استفاده کرد .

    قاسمی تصریح کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌توان سامانه‌های راه اندازی کرد که مالکان به صورت الکترونیکی تعیین نقشه ، تعیین ناظر و مابقی امورات خود را از طریق سامانه مذکور انجام دهند که این سامانه ارتباط مالکان بین دستگاه های راه و شهرسازی ، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری را تسهیل خواهد بخشید .

    وی همچنین به نهضت تولید مسکن اشاره و خاطرنشان کرد : در بحث جدید تولید مسکن سهم استان سالانه ۱۲ هزار واحد از یک میلیون واحد در کشور است که جهت اجرایی کردن این طرح ، هماهنگی بین دستگاه‌های راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری را می طلبد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان این جلسه ضمن عرض خداقوت به همکاران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از نزدیک با این عزیزان دیدار و گفتگو کرد .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر جاجرم تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی و همچنین پیشنهادهای شهرداری جاجرم برای اصلاح محور و یا مطابقت گذرهای پیشنهادی با وضع موجود به منظور رعایت حقوق شهروندان و ذی‌نفعان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    مشاورین املاکی که قصد ثبت مبایعه نامه های کاغذی خود را در سامانه خودنویس داشته باشند در صورتی که پروانه کسب آن ها فاقد اعتبار بوده و یا اینکه اقدام لازم برای الکترونیکی شدن پروانه ( شناسه یکتا) خود را انجام نداده باشند امکان ثبت قراردادها را نخواهند داشت .

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    نظرات کاربران