در حال بارگذاری ...

احداث ۲۳۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن استان فارس

برای ۱۰۲ شهر در استان فارس برنامه تامین زمین و ثبت نام از متقاضیان مسکن در دستور کار قرار گرفته است که هم استانی‌های عزیز می توانند در مراحل بعدی در شهر محل اقامت خود ثبت نام کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت : سهمیه استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن سالیانه ۵۹ هزار واحد است که طی ۴ سال ۲۳۵ هزار واحد در استان فارس احداث می شود .

جعفر زاهدی گفت : بعد از تصویب قانون طرح جهش تولید مسکن در شهریور ماه امسال موضوع احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت به همین منظور برای اجرایی کردن این موضوع و در فاز اول ثبت نام و نیاز سنجی از متقاضیان سراسر کشور به صورت همزمان در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده آغاز شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام طرح جهش مسکن در این استان ، افزود : ۲۴ شهر در استان فارس در فاز نخست در لیست ثبت نام های کشور قرار گرفت ، که تا کنون ۸۲ هزار نفر از متقاضیان توانسته اند در طرح نهضت ساخت مسکن ثبت نام کنند . برای ۱۰۲ شهر در استان فارس برنامه تامین زمین و ثبت نام از متقاضیان مسکن در دستور کار قرار گرفته است که هم استانی‌های عزیز می توانند در مراحل بعدی در شهر محل اقامت خود ثبت نام کنند .

وی در خصوص این چهار شرط ، افزود : اولین شرط ، متقاضی باید ساکن شهر مورد تقاضا در طی ۵ سال گذشته باشد . دوم سابقه استفاده از امکانات دولتی مسکن را نداشته باشند ، سوم  متاهل یا سرپرست خانوار باشند و چهارم از ۸۴/۱/۱ تا امروز بر اساس استعلامی که از ثبت اسناد به عمل می‌آید فاقد سابقه مالکیت شخصی باشند .

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : البته در این بین برای خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال بهره مندی از این طرح و همچنین مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص بدون داشتن شرط تاهل می توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند .

جعفر زاهدی متذکر شد : متقاضیان برای ثبت نام به سامانه SAMAN.MRUD.IR مراجعه کنند .




مطالب مرتبط

۳۳۰۰ واحد از ظرفیت این شهرک در راستای قوانین حمایتی طراحی شده و به طرح بزرگ نهضت ملی مسکن اختصاص داده می‌شود و نیاز فعلی مردم را بر اساس تعهدات دولت در طرح نهضت ملی مسکن برطرف می‌کند .

|

سند این اراضی به‌منظور اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن در رهن بانک‌های عامل قرار می‌گیرد .

|

به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

|

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

نظرات کاربران