در حال بارگذاری ...
  • احداث ۲۳۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن استان فارس

    برای ۱۰۲ شهر در استان فارس برنامه تامین زمین و ثبت نام از متقاضیان مسکن در دستور کار قرار گرفته است که هم استانی‌های عزیز می توانند در مراحل بعدی در شهر محل اقامت خود ثبت نام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت : سهمیه استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن سالیانه ۵۹ هزار واحد است که طی ۴ سال ۲۳۵ هزار واحد در استان فارس احداث می شود .

    جعفر زاهدی گفت : بعد از تصویب قانون طرح جهش تولید مسکن در شهریور ماه امسال موضوع احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت به همین منظور برای اجرایی کردن این موضوع و در فاز اول ثبت نام و نیاز سنجی از متقاضیان سراسر کشور به صورت همزمان در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده آغاز شده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام طرح جهش مسکن در این استان ، افزود : ۲۴ شهر در استان فارس در فاز نخست در لیست ثبت نام های کشور قرار گرفت ، که تا کنون ۸۲ هزار نفر از متقاضیان توانسته اند در طرح نهضت ساخت مسکن ثبت نام کنند . برای ۱۰۲ شهر در استان فارس برنامه تامین زمین و ثبت نام از متقاضیان مسکن در دستور کار قرار گرفته است که هم استانی‌های عزیز می توانند در مراحل بعدی در شهر محل اقامت خود ثبت نام کنند .

    وی در خصوص این چهار شرط ، افزود : اولین شرط ، متقاضی باید ساکن شهر مورد تقاضا در طی ۵ سال گذشته باشد . دوم سابقه استفاده از امکانات دولتی مسکن را نداشته باشند ، سوم  متاهل یا سرپرست خانوار باشند و چهارم از ۸۴/۱/۱ تا امروز بر اساس استعلامی که از ثبت اسناد به عمل می‌آید فاقد سابقه مالکیت شخصی باشند .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : البته در این بین برای خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال بهره مندی از این طرح و همچنین مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص بدون داشتن شرط تاهل می توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند .

    جعفر زاهدی متذکر شد : متقاضیان برای ثبت نام به سامانه SAMAN.MRUD.IR مراجعه کنند .




    مطالب مرتبط

    ۳۳۰۰ واحد از ظرفیت این شهرک در راستای قوانین حمایتی طراحی شده و به طرح بزرگ نهضت ملی مسکن اختصاص داده می‌شود و نیاز فعلی مردم را بر اساس تعهدات دولت در طرح نهضت ملی مسکن برطرف می‌کند .

    |

    سند این اراضی به‌منظور اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن در رهن بانک‌های عامل قرار می‌گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    نظرات کاربران