در حال بارگذاری ...
  • مشارکت بالای مهندسین در انتخابات نظام مهندسی ساختمان بارقه امید و انگیزه است

    سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان با دارا بودن ساختاری بسیار قوی و گسترده با ارائه خدمات فنی و مهندسی در همه گرایش ها در سطح استان نقش بسزایی در توسعه کشور و استان تهران دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم اعطاء اعتبارنامه های نهمین دوره انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با حضور منتخبین ، اعضا هیأت اجرایی و نظارت استان تهران و کشور برگزار شد.

    علی محمد عبدی قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی و رئیس دستگاه نظارت کشور ضمن تبریک به منتخبین جامعه مهندسی کشور گفت : از مهم ترین تکالیف هیأت مدیره جدید جلوگیری از اتلاف وقت در تعیین هیأت رئیسه ، حل و فصل مشکلات سازمان نظام مهندسی و شروع عملیات اجرایی جدید مطابق کار کارشناسی است .

    مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی ضمن تأکید بر این که امروز هم مالکان ، هم مهندسان ناظر ، هم وزارتخانه نقدهای جدی به اوضاع نظام مهندسی دارند ؛ از منتخبان خواست نسبت به رفع آن اقدام کنند .

    وی با بیان اینکه این دوره برگزاری انتخابات به صورت آنلاین موجبات مشارکت تاریخی جامعه مهندسی را فراهم کرد تأکید کرد: همین آرای پر شمار مسئولیت منتخبان اعضای جدید هیأت مدیره را بسیار سنگین می کند .

    عبدی در ادامه به سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی اشاره و خاطر نشان کرد : بدون شک در این دوره نظارت ها بر عملکرد دوستان سخت گیرانه خواهد بود ؛ به امید آنکه جمع تلاش همه ما موجب رضایت مهندسان شود .

    وی هم چنین از تدوین ضوابط جدیدی برای اداره هیأت مدیره سازمان های نظام مهندسی سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد : ابلاغ این بخشنامه ها با توجه به فرآیند برگزاری انتخابات به تأخیر افتاده بود، که بزودی ابلاغ خواهند شد .

    رئیس دستگاه نظارت انتخابات مهندسی ساختمان کشور در خاتمه از اعضای جدید هیأت مدیره خواست هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف سازمان و انتخاب هیأت رئیسه اقدام کنند . مشارکت ۳۰ درصدی مهندسین، نماد سرمایه اجتماعی است و این ظرفیت بالا پشتوانه سازمان نظام مهندسی است که می بایست هیأت مدیره جدید جوابگوی این بارقه های امید و انگیزه و به ثمر رساندن این جوانه های امید باشد.

    عبدی قهرودی وزارت راه و شهرسازی را ملجاء مهندسان و یاری رسان جامعه مهندسی در رسیدن به مطالبات قانونی و به حق اعضاء برشمرد و گفت : سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان با دارا بودن ساختاری بسیار قوی و گسترده با ارائه خدمات فنی و مهندسی در همه گرایش ها در سطح استان نقش بسزایی در توسعه کشور و استان تهران دارد .

    در ادامه سخنرانی های آیین اعطاء اعتبارنامه ها، عبدالرضاچراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران وجود انسجام، هماهنگی اعضاء هیأت مدیره در پیشبرد اهداف سازمان نظام مهندسی را موجب خیر و برکت برای استان تهران برشمرد و تأکید کرد: در استان تهران وجود ۴۸ شهر و ۴۴۱ روستا مسئولیت بزرگی را برعهده هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی قرار داده است تا دست به دست هم بدهند و شرایط بهتری را برای استانی رقم بزنند که جمعیت بعضی از روستاهای آن بالای ۵۰ هزار نفر و معادل جمعیت بسیاری از شهرهای کشور است .

    وی در ادامه کارهای جزیره ای را قابل دفاع ندانست و گفت خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان باید آشکار و برجسته باشد .

    چراغعلی تشکیل گروه های مشورتی و به کارگیری خرد جمعی را مورد تقاضای جامعه صنفی مهندسین استان در سازمان نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: از ظرفیت بزرگترین سازمان مردم نهاد صنفی و تخصصی باید به بهترین وجهی به نفع منافع شهروندان شهرهای استان تهران استفاده شود .




    مطالب مرتبط

    این آزمون شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی ، معماری صلاحیت‌های (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران صلاحیت‌های (نظارت ، محاسبات ، اجرا) ، تأسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تأسیسات برقی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه ...

    |

    نظرات کاربران