در حال بارگذاری ...

فراهم شدن مقدمات قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان غربی با شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی

سهم سالانه آذربایجان‌‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ۴٢ هزار واحد مسکن تعیین شده و به زودی زمین‌های آماده کلنگ‌زنی می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با توجه به تحصیل ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در داخل حریم شهرها و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی مقدمات قانون جهش تولید مسکن فراهم شده است .

سیدمحسن حمزه لو در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در خصوص تأمین زمین در آذربایجان‌غربی به عنوان پیش‌نیاز اجرای نهضت ملی مسکن مشکلی وجود ندارد ، افزود : این دوره تا پایان آبان ادامه دارد و فراخوان ثبت‌نام در شهرهای باقی‌مانده به زودی آغاز می‌شود .

وی به استقبال و ثبت نام ٢۶ هزار و ۶٩٧ خانوار در سامانه saman.mrud.ir اشاره کرد و ادامه داد : سهم سالانه آذربایجان‌‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ۴٢ هزار واحد مسکن تعیین شده و به زودی زمین‌های آماده کلنگ‌زنی می‌شود .

برای ثبت نام در سامانه رعایت چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن ، عدم مالکیت بخش خصوصی ، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا ، لازم است .




مطالب مرتبط

علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

|

با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

|

نظرات کاربران