در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن مقدمات قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان غربی با شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی

    سهم سالانه آذربایجان‌‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ۴٢ هزار واحد مسکن تعیین شده و به زودی زمین‌های آماده کلنگ‌زنی می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با توجه به تحصیل ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در داخل حریم شهرها و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی مقدمات قانون جهش تولید مسکن فراهم شده است .

    سیدمحسن حمزه لو در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در خصوص تأمین زمین در آذربایجان‌غربی به عنوان پیش‌نیاز اجرای نهضت ملی مسکن مشکلی وجود ندارد ، افزود : این دوره تا پایان آبان ادامه دارد و فراخوان ثبت‌نام در شهرهای باقی‌مانده به زودی آغاز می‌شود .

    وی به استقبال و ثبت نام ٢۶ هزار و ۶٩٧ خانوار در سامانه saman.mrud.ir اشاره کرد و ادامه داد : سهم سالانه آذربایجان‌‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ۴٢ هزار واحد مسکن تعیین شده و به زودی زمین‌های آماده کلنگ‌زنی می‌شود .

    برای ثبت نام در سامانه رعایت چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن ، عدم مالکیت بخش خصوصی ، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا ، لازم است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، یاسر دستمالچیان با بیان اینکه سه قانون جهش تولید مسکن ، قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن اجاره بها و قانون نظام ثبت اموال ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران