در حال بارگذاری ...
  • آغاز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

    در ارتباط با پرداخت تسهیلات مذکور و در راستای تسهیل و تسریع امور ، دستورالعمل اجرایی به شبکه بانک ابلاغ شده است و بر اساس ضوابط تعیین شده ، دوره بازپرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه معادل ۱۰ سال با در نظر گرفتن حداکثر دو سال دوره تنفس برای ساخت است (مجموع دوره ساخت و بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۱۰ سال باشد) .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بانک مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ، تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسکن پرداخت می‌کند .

    مطابق با جزء ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، شرایط پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت یا خرید مسکن به مددجویان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام شد .

    بر این اساس بانک تخصصی بخش مسکن به معرفی شدگان از سوی این دو نهاد در صورتی که واجد شرایط مشخص شده باشند تا سقف ۸۰ میلیون تومان در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها ، تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت یا خرید مسکن به ازای هر واحد مسکونی اعطا می‌کند .

    در ارتباط با پرداخت تسهیلات مذکور و در راستای تسهیل و تسریع امور ، دستورالعمل اجرایی به شبکه بانک ابلاغ شده است و بر اساس ضوابط تعیین شده ، دوره بازپرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه معادل ۱۰ سال با در نظر گرفتن حداکثر دو سال دوره تنفس برای ساخت است (مجموع دوره ساخت و بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۱۰ سال باشد) .

    مطابق با ضوابط و شیوه نامه پرداخت ، در صورتی که متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای ساخت و ساز باشد ، پروژه مسکونی باید حداقل دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد. پس از قطعی شدن قرارداد برای ساخت ، تسهیلات به صورت یکجا به حساب ممتاز متقاضی واریز و در حساب مسدود می‌شود و با تأیید بانک به میزان مبلغ تأیید شده ، رفع انسداد می‌شود .

    همچنین در صورتی که متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای خرید واحد مسکونی باشد ، عمر بنای واحد خریداری شده باید حداکثر ۲۵ سال باشد . در این بخش نیز مبلغ تسهیلات در قالب چک تسهیلات در وجه فروشنده صادر می‌شود و در دفترخانه اسناد رسمی توسط نماینده بانک به وی تحویل می‌شود .

    مطابق با ضوابط ، مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده شامل مدارک شناسایی و هویتی متقاضی ، مدارک عمومی ملک و مدارک شغلی و درآمدی متقاضی است و پس از دریافت تسهیلات متقاضی موظف به پرداخت تمامی کارمزدها و هزینه‌های مربوط به ارزیابی وثیقه‌ها خواهد بود . همینطور وفق تفاهم نامه فی‌مابین بانک و نهادهای مربوطه، اخذ یک ضامن معتبر دارای گواهی کسر از حقوق برای تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات الزامی است .




    مطالب مرتبط

    امیدواریم در سال ۱۴۰۳ طرح‌های بیشتری در خصوص خدمات رسانی به اقشار کم بضاعت به تصویب برسد تا شاهد تحقق عدالت اجتماعی در میان افراد جامعه باشیم .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در جلسه هم اندیشی ما بین اداره کل راه و شهرسازی گلستان و کمیته امداد امام خمینی ...

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران