در حال بارگذاری ...
  • احداث دو مجتمع تجاری در محلات پردیسان شهر قم

    مطالعات آماده سازی اراضی ۵۷ هکتاری پردیسان (روبروی دانشگاه آزاد) به مبلغ ۴۱۵ میلیون ریال و پیشرفت ۸۰ درصد و مطالعات آماده سازی اراضی ۷۰ هکتاری پردیسان (مرکز اصلی محلات) به مبلغ ۵۱۷ میلیون ریال و پیشرفت ۸۰ درصد از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : احداث مجتمع های تجاری محلات دو و سه پردیسان جوابگوی بخشی از نیازهای روزمره اهالی پردیسان قم در حوزه کاربری و دسترسی تجاری خواهد بود .

    حسن صبوری اظهار داشت : در طول سالیان اخیر علی رغم ساخت و سازهای مسکونی قابل ملاحظه و درخور در پردیسان قم ، به لحاظ ایجاد و دسترسی به سایر کاربری‌ها از جمله تجاری با کمبودهایی مواجه بوده‌ایم که این اداره کل در راستای خدمت رسانی به مردم اقدام به احداث مجتمع‌های تجاری کرده است . احداث مجتمع‌های تجاری محلات دو و سه پردیسان علاوه بر ایجاد رضایتمندی شهروندی ، صرفه جویی در وقت ، کاهش هزینه های سرانه زندگی و کاهش ترافیک شهری ، کاهش تنش اجتماعی و... را در پی دارد .

    صبوری توضیح داد : مجتمع تجاری محله دو پردیسان جنب مسجد امام حسین (ع) با زیربنای ۴۴۲۷ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است .

    وی در خصوص جزییات مجتمع تجاری محله سه گفت : مجتمع تجاری محله سه پردیسان جنب مدرسه دانش پژوه با زیربنای ۲۴۹۱ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد تا کنون ۱۵ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است .

    صبوری ابزار داشت : احداث عملیات تکمیلی بلوار امام علی(ع) به طول دو هزار متر و هزینه ۹۰ میلیارد ریالی ، احداث عملیات روسازی و جدول گذاری بخشی از معابر محله شش و بلوار ابوطالب به طول ۱۳۰۰ متر و هزینه کرد ۱۹ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره کل در محدوده پردیسان قم است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به مطالعات انجام شده در محدوده اراضی پردیسان قم اشاره کرد و افزود : مطالعات آماده سازی اراضی ۵۷  هکتاری پردیسان (روبروی دانشگاه آزاد) به مبلغ ۴۱۵ میلیون ریال و پیشرفت ۸۰ درصد و مطالعات آماده سازی اراضی ۷۰ هکتاری پردیسان (مرکز اصلی محلات) به مبلغ ۵۱۷ میلیون ریال و پیشرفت ۸۰ درصد از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است .




    مطالب مرتبط

    واریز به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی مهم‌ترین نقش را در پیشبرد بهتر طرح نهضت ملی مسکن دارد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن استان قم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌ است .

    |

    سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    |

    در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه گذاری شده است . مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، زمین ها باید به قیمت تمام شده و منطقه ای در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد .

    |

    متقاضی بعد از دریافت پیامک ، مطابق محتوای پیامک که تاریخ و جزئیات اطلاع رسانی شده است ، ابتدا به دفاتر پیشخوان و سپس به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و در مرحله آخر، قرارداد واگذاری زمین را دریافت می‌کند .

    |

    نظرات کاربران