در حال بارگذاری ...
  • اعطا مشوق های ویژه جهت متقاضیان و سازندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی

    برای تحقق برنامه های ذکر شده وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن ، طرح تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان خراسان رضوی تا سال ۱۴۰۲ را در دستور کار قرار داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اعطای مشوق های ویژه جهت متقاضیان و سازندگان طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

    محمدعلی منصوری با اعلام این خبر گفت : در طرح نهضت ملی تولید مسکن به همه گروه های هدف موثر در فرآیند ساخت توجه ویژه ای شده است .

    وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر اینکه سهم استان به صورت سالانه ابلاغ شده و تفکیک شهرستانی آن انجام گرفته است ، توزیع سهمیه بر اساس گروه های هدف نیز صورت پذیرفته که بر این اساس از مجموع بیش از ۹۳ هزار واحد سهم سالانه استان خراسان رضوی در تولید مسکن ، حدود ۱۰ درصد معادل حداقل ۹۳۷۰ واحد به مناطق بازآفرینی و محلات ناکارآمد شهرها ، حدود ۱۰ درصد معادل حداقل ۹۵۰۰ واحد توسط خود مالکین خرد و عمده ، خیرین مسکن ساز ، شرکت های تعاونی و ... ، حدود ۲۰ درصد معادل حداقل ۲۰۰۰۰ واحد به مناطق روستایی و حدود ۵ درصد معادل حداقل ۵۰۰۰ واحد به مسکن محرومین، و مابقی به سایر گروه های ساخت (تامین زمین دولتی) تخصیص یافته است .

    منصوری اضافه کرد : برای تحقق برنامه های ذکر شده وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن ، طرح تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان خراسان رضوی تا سال ۱۴۰۲ را در دستور کار قرار داده است . بدین منظور مشوق هایی جهت مشارکت بخش خصوصی در این طرح به شرح ذیل پیش بینی شده است :

    مشوق های ویژه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری :

    الف- پرداخت ۲۷۰ ملیون تومان تسهیلات بانکی به ازاء هر واحد: (۱۲۰میلیون تومان با نرخ ۹ درصد ، ۸۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۷۰ میلیون تومان آن از محل اوراق گواهی حق تقدم با نرخ سود ۱۶ درصد محاسبه خواهد شد)

    این مبلغ برای سازندگان حرفه ای به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می بابد .

    (میزان تسهیلات در سایر شهرهای استان مقداری کمتر ابلاغ شده است) .

    ب- حداقل ۵۰ درصد تخفیف عوارض پروانه شهرداری 

    ج- ۵۰ درصد تخفیف عوارض خدمات نظام مهندسی

    د- اعمال تخفیف و سایر مشوق های ثبتی از طرف آستان قدس رضوی جهت صدور سند یا تمدید اجاره نامه بلند مدت در اراضی اوقافی

    ه- پرداخت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه اسکان موقت در شهر مشهد و ۳۰ میلیون تومان در سایر شهرها

    مشوق های مسکن سایر محلات شهری :

    الف - پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به ازاء هر واحد (با نرخ ۱۸ درصد و دوره ۲ ساله تاخیر در بازپرداخت و پیگیری اجرای تعهد دولت جهت برگشت ۶ درصد نرخ سود از محل منابع تجمیعی صندوق ملی توسعه مسکن به سازندگان

    اضافه می کند پیگیری هایی جهت افزایش تسهیلات تا مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای کلان شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان سایر شهرها و ۲۵۰ میلیون تومان در روستاها در دست اقدام است .

    ب - تخفیف قطعی ۳۰ درصد هزینه پروانه ساختمانی توسط شهرداری ها

    ج - پیش بینی تسهیلاتی جهت تغییر کاربری و ورود به محدوده اراضی مستعد بارگذاری های طرح های اجرایی نهضت تولید مسکن

    د - اعمال ۵۰ درصد تخفیف خدمات نظام مهندسی (در صورت تعهد سازنده مبنی بر تخصیص حداقل ۳۰ درصد واحدها به متقاضیان واجد شرایط ثبت نام شده در سامانه و معرفی متقاضی واجد شرایط برای سایر واحدها از طرف سازنده

    مشوق های مسکن مناطق روستایی : (بنیاد مسکن انقلاب اسلامی)

    الف - تسهیل در ضمانت تسهیلات (ضمان زنجیره ای)

    ب - افزایش سقف تسهیلات با یارانه سود

    ج - صدور پروانه رایگان توسط دهیاری ها و اختصاص یارانه ویژه جهت صدور پروانه.

    د- و ...

    منصوری خاطر نشان کرد : زمان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه امسال آغاز شده و قرار بود این امر طی یکماه انجام و در پایان آبان ماه‌ به پایان برسد که با تصمیم وزارت راه و شهرسازی مهلت ثبت نام در این طرح تا ۱۵ آذرماه تمدید شده است . متقاضیان می‌توانند تا ۱۵ آذرماه با مراجعه به سایت saman.mrud.ir اقدام به ثبت‌نام کنند .

    منصوری درباره ۴ شرط متقاضیان مسکن ملی تصریح کرد : برای ثبت‌نام در سامانه ضمن رعایت چهار شرط تأهل یا سرپرست خانوار بودن ، عدم مالکیت بخش خصوصی ، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا ، لازم است .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران