در حال بارگذاری ...
  • شناسایی زمین‌ های مستعد برای ساخت ۴٢ هزار واحد مسکن در استان آذربایجان‌غربی

    ساماندهی بازار مسکن و بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن اصلی‌ترین هدف است و باتوجه به تجربیات اجرای طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر سعی می‌شود در تعیین اراضی مناسب نهایت دقت و توجه با لحاظ معیارهای شهرسازی و توسعه آینده شهری و نیز دسترسی آسان به خدمات زیربنایی اعمال شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اولین اقدام در تحقق قانون جهش تولید مسکن شناسایی و معرفی زمین‌های مستعد بوده که اراضی مستعد ساخت وساز ۴٢ هزار واحد مسکن در آذربایجان غربی شناسایی شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی زیرساخت‌های تحقق قانون جهش تولید مسکن گفت : سهم سالانه استان از این قانون ۴۴ هزار و ۷۴۱ واحد اعلام شده و مطابق با ضوابط و مقررات طرح تفصیلی زمین برای ساخت ۲۲۳ هزار و ۳۹۴ واحد تامین شده است .

    سیدمحسن حمزه‌لو با اعلام اینکه مقدمات لازم جهت تامین نیازهای مسکن انجام شده ، ادامه داد : ساماندهی بازار مسکن و بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن اصلی‌ترین هدف است و باتوجه به تجربیات اجرای طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر سعی می‌شود در تعیین اراضی مناسب نهایت دقت و توجه با لحاظ معیارهای شهرسازی و توسعه آینده شهری و نیز دسترسی آسان به خدمات زیربنایی اعمال شود .

    از اوایل آبان ثبت‌نام متقاضیان قانون جهش تولید مسکن شروع شده و تاکنون ۲۹ هزار نفر از آذربایجان‌غربی در سامانه ملی طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند .




    مطالب مرتبط

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

    |

    با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

    |

    نظرات کاربران