در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرستان شوشتر

    اداره راه و شهرسازی شهرستان در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت و حمایت دستگاه قضایی انجام می‌دهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر از رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد .

    ابراهیم شیخ اظهار داشت : چندین فقره تصرفات به مساحت ۲۰ هکتار با احکام قضایی رفع تصرف شد که ارزش ریالی آن معادل ۴۰۰ میلیارد تومان بود . این ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق مختلف شهرستان شوشتر به شکل غیر قانونی و با تصرف اراضی دولتی انجام شده بود که با حکم مقام قضایی تخریب و به وضعیت سابق برگشت .

    شیخ با اشاره به مکان تصرفات اظهار داشت : این اراضی در روستاهای پیردالو ، خرمن خاک و شهر شرافت رفع تصرف شدند .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر ضمن قدردانی از همراهی و همدلی دستگاه قضا ، نیروی انتظامی و فرمانداری در رفع تصرف اراضی شهرستان اضافه کرد : دستکاه قضا و نیروی انتظامی همواره همکاری موثری با یگان حفاظت اراضی اداره کل در حفاظت از بیت المال داشته اند .

    شیخ با بیان اینکه رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های این اداره است ، اذعان داشت : اداره راه و شهرسازی شهرستان در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت و حمایت دستگاه قضایی انجام می‌دهد .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر از شهروندان خواست برای جلوگیری از تصرفات و در همراهی با یگان حفاظت با شماره ۱۶۵۶ به عنوان پل ارتباطی مقابله با زمین خواری تماس تلفنی برقرار کنند .




    مطالب مرتبط

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند .

    |

    با دستور مقام قضایی و با انجام ماموریت توسط همکاران در یگان حفاظت از اراضی و با همراهی دستگاه های قضایی و انتظامی به موجب اجرای حکم قضایی ، اقدام به خلع ید ، قلع و قمع و رفع تصرف شد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران