در حال بارگذاری ...

تعیین تکلیف زمین های باقی مانده طرح نهضت ملی مسکن تا یک ماه آینده

احداث واحدهای مسکونی در این طرح در ۲ فاز پیش‌بینی شده و فاز اول طرح شامل ۲ میلیون واحد مسکونی است که باید تا پایان سال عملیات اجرایی احداث این واحدها آغاز شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف زمین طرح نهضت ملی مسکن تا یک ماه آینده خبر داد .

رستم قاسمی در حاشیه مراسم آغاز احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان با اشاره به حضور رییس جمهور در این استان گفت: امروز بازدیدی از شروع عملیات اجرایی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان داشتیم که بر اساس این طرح قرار است ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال در کشور ، ساخته شود . خوشبختانه استان زنجان یکی از استان‌های پیشران در صنعت ساختمان کشور است .

وی ادامه داد: امروز در زنجان با توجه به واحدهایی که پیشتر عملیات احداث آن‌ها آغاز شده بود، واحدهای روستایی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود و آنچه امروز آغاز شد ، بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرار دارد که این تعداد تقریبا سهم استان در فاز اول نهضت ملی را پوشش می‌دهد . احداث واحدهای مسکونی در این طرح در ۲ فاز پیش‌بینی شده و فاز اول طرح شامل ۲ میلیون واحد مسکونی است که باید تا پایان سال عملیات اجرایی احداث این واحدها آغاز شود .

وی ادامه داد : در فاز بعدی نیز برای احداث ۲ میلیون واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است . زمین‌های این طرح نیز تقریبا پیش‌بینی شده و تاکنون برای حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است . بخش باقی مانده نیز تا یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد . در استان زنجان عملیات اجرایی واحدهای مسکونی بیش از سهمیه فاز اول آغاز شده و سال آینده در زنجان بیش از کلنگ زنی، افتتاح خواهیم داشت . 




مطالب مرتبط

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

|

بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

|

نظرات کاربران