در حال بارگذاری ...
  • بانک مسکن متولی مدیریت منابع جهش تولید مسکن

    در مقطعی به دنبال افزایش نرخ مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کرد ؛ لذا با توجه به اینکه تولیدمصالح ساختمانی در کشور بیش از نیاز مصرف داخلی بوده انتظار می رود مسئولان و دستگاه های ذی ربط با نظارت بر توزیع و تولید ، از التهاب قیمتی در نهاده‌های ساختمانی جلوگیری کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شوای اسلامی گفت : بانک مسکن به عنوان متولی تامین و هدایت منابع برای طرح جهش تولید مسکن است .

    رحمت الله فیروزی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید مسکن برایند جلسات کارشناسی و همفکری دولت و مجلس است، اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجربیات طرح های گذشته شاهد اجرای این طرح ملی و تحقق اهداف مندرج در قانون باشیم .

    وی با تاکید بر عزم دولت سیزدهم بر اجرای درست و به موقع قانون جهش تولید و تامین مسکن اظهار داشت : در این میان موضوع تخصیص منابع اهمیت ویژه ای دارد و بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای در این حوزه می‌تواند هدایت درست منابع را مدیریت کند . با توجه به تجربیات موفق بانک مسکن در حوزه تامین مالی بخش، تعیین این بانک به عنوان متولی تامین منابع طرح جهش تولید و تامین مسکن اقدام بسیار درستی بود .

    فیروزی همچنین با اشاره به اینکه تخصیص بهینه منابع طرح جهش تولید مسکن امکانپذیر است ، گفت : مدیریت بانک از عهده این وظیفه بر می‌آید و از این بابت نگرانی نداریم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت زمین و مسکن طی سال‌های گذشته ، گفت : یکی از نارضایتی‌های امروز کشور افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن است که باعث ایجاد معضلات زیادی برای جوانان و از همه مهم تر ، موضوع ازدواج آنها شده است . از دولت سیزدهم که دولت مردمی است انتظار داریم با همکاری تمامی ارکان نظام هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع و تحویل مسکن ارزان قیمت اقدام کند. البته دولت سیزدهم در مدت کمتر از ۱۰۰ روز فعالیت خود اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن را با جدیت پیگیری کرده است و این جای قدردانی دارد .

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش ، به تاثیر کاهش قیمت سیمان بر قیمت مسکن اشاره کرد و گفت : در مقطعی به دنبال افزایش نرخ مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کرد ؛ لذا با توجه به اینکه تولیدمصالح ساختمانی در کشور بیش از نیاز مصرف داخلی بوده انتظار می رود مسئولان و دستگاه های ذی ربط با نظارت بر توزیع و تولید ، از التهاب قیمتی در نهاده‌های ساختمانی جلوگیری کنند .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیاناینکه نرخ سیمان یکی از فاکتورهای مهم و موثر بر قیمت تمام شده ساختمان است، ادامه داد: هزینه تهیهسیمان و فولاد و اساسا مصالح ساختمانی تاثیربسیاری بر بهای تمام شده مساکن داشته و برایانبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای بسیار مهم است لذا کاهش قیمت آنها نیز تاثیر مثبتی در بازار مسکن خواهد داشت.

    به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، فیروزی در پایان تاکید کرد: قطعا این امیدواری وجود دارد که با همکاری همه جانبه دستگاه های مختلف با اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن بخشی از عقب ماندگی های کشور در حوزه مسکن جبران شود.




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی مشهد در ۲ فاز و در زمینی به مساحت ۶ هکتار در مجاورت میدان فردوسی شهر مشهد و با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق از شرکت‌های تابعه بانک مسکن در حال اجراست .

    |

    در سال ١۴٠٣ ، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی ، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است .

    |

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    نظرات کاربران