در حال بارگذاری ...
  • ایجاد توانمندی داخلی برای سنجش مقاومت مصالح در برابر آتش

    بعد از آتش‌سوزی پلاسکو توانستیم دولت و سازمان برنامه و بودجه را از ضرورت یک کوره بزرگ آتش مطلع کنیم که خوشبختانه منابع مالی در اختیار مرکز ، قرار گرفت . دستگاه‌ها خریداری شد و ساختمان آن در حال ساخت است که در ماه‌های آینده این کوره را نصب و راه‌اندازی می‌کنیم . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این خبر که کوره آتش مرکز تحقیقات با ابعاد مناسب در ماه‌های آتی راه‌اندازی می‌شود ، گفت : به زودی ، سرعت دریافت و اعطای گواهینامه فنی برای محصولات مرتبط با آتش تسهیل می‌شود .

    محمد شکرچی‌زاده از افتتاح کوره جدید آزمایشگاه آتش خبر داد . 

    رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه حجم کوره جدید ۳۶ مترمکعب است ، گفت : با استفاده از کوه جدید آتش نیازی به ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به خارج از کشور نیست و آنها با توان داخلی در کشور مورد آزمون قرار می‌گیرند . با اینکار همچنین ، سرعت دریافت و اعطای گواهینامه فنی برای محصولات مرتبط با آتش تسهیل می‌شود .

    شکرچی‌زاده یادآور شد : بعد از آتش‌سوزی پلاسکو توانستیم دولت و سازمان برنامه و بودجه را از ضرورت یک کوره بزرگ آتش مطلع کنیم که خوشبختانه منابع مالی در اختیار مرکز ، قرار گرفت . دستگاه‌ها خریداری شد و ساختمان آن در حال ساخت است که در ماه‌های آینده این کوره را نصب و راه‌اندازی می‌کنیم . 

    وی در بیان بخشی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های کوره جدید و تاثیرات آن توضیح داد : آزمون مقاومت در برابر آتش برای اجزای سازه‌ای همچون ستون‌ها ، تیرها ، دیوارهای باربر و ... و اجزای غیرسازه‌ای همچون درها ، دمپرها ، دیوارهای غیرباربر و آتش‌بندها) که برای صنعت ساختمان موثر است ، کاربرد دارد . همچنین آزمایش‌های این کوره می‌تواند در صنعت نفت و پتروشیمی در الگوهای بزرگ مورد استفاده باشد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد مهدی حیدری از اتمام ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت : از مجموع ...

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و از این‌رو ، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران ، محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران