در حال بارگذاری ...
  • تصویب الحاق به محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی شهر پیرانشهر

    بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد یکی از زیرشاخه‌های قانون جهش تولید مسکن تعریف شده که انتظار می‌رود ساکنان محلات هدف همکاری لازم را داشته باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی و مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه با تأکید بر توجه به رشد جمعیت و تقاضای بالای مسکن در شهر پیرانشهر ، گفت : زمین‌های مستعد توسعه شهری با اولویت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات هدف بازآفرینی پیرانشهر شناسایی و مقدمات الحاق آن‌ها به داخل محدوده فراهم شد .

    سیدمحسن حمزه‌لو یادآور شد : بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد یکی از زیرشاخه‌های قانون جهش تولید مسکن تعریف شده که انتظار می‌رود ساکنان محلات هدف همکاری لازم را داشته باشند .

    نقشه‌های اجرایی بهره‌مندی از محدوده‌ها تدوین شده که در صورت رفع موانع موجود به زودی اجرای یک مطالبه عمومی در راستای توسعه اصولی فضای شهر پیرانشهر محقق می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    نظرات کاربران