در حال بارگذاری ...
  • ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن از مرز یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفر گذشت

    بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن ، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طبق تازه‌ترین آمار ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بیش از یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند .

    تازه‌ترین آمار ارایه شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان نشان می‌دهد ، یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۹۲ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند . ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه آغاز شد و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد . در ابتدا مقرر بود تا ثبت‌نام طی یک ماه انجام شود که با موافقت وزارت راه این زمان تا ۱۵ آذرماه تمدید شد .

    نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست ، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است . متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن ، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا ، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

    بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن ، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن ، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند . همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار ، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است . در عین حال ، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند .

    بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن ، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند .

    بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان ، برای مهاجران از کلانشهرها ، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است . بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر ، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد . همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه ، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست . این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند .  

    یادآور می‌شود ، سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir  یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس‌جمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرد. متقاضیان این امکان را دارند تا طی بیش از  یک ماه و حداکثر تا ۱۵ آذرماه با داشتن چهار شرط عنوان شده نسبت به تقاضای خود برای مسکن اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن به ضرورت ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    نظرات کاربران