در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح شناسایی محلات و محدوده های هدف بازآفرینی در شهر آمل

    مسیر طرح به گونه ای است که در ابتدا کل شهر در مبحث ناکارآمدی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد و سپس بلوک هایی که دارای ناکارآمدی کامل، ناکارآمدی زیاد و نسبتا زیاد باشند مورد تصویب قرار می گیرند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران از تصویب طرح شناسایی محلات و محدوده های هدف بازآفرینی شهر آمل در کمیسیون ماده ۵ و ابلاغ آن توسط استانداری خبر داد .

    سید عباس رهگشای گفت : بازآفرینی شهری شامل اقدامات جامع و یکپارچه برای حل مشکلات در محلات هدف می باشد که منجر به توسعه چشمگیری در ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و کالبدی خواهد شد .

    رهگشای با اشاره به این مهم که مواردی همچون  اتلاف انرژی ، آلودگی منابع ، فقدان ایمنی ، محرومیت ، نازل بودن کیفیت زندگی ، کمبود سرانه های فرهنگی و رفاهی ، عدم استحکام بنا و ... از شاخص ها و مولفه های مهم و اولویت دار طرح می باشد افزود : این طرح را می توان مقدمه ارتقاء کمی و کیفی زندگی ساکنان محلات هدف بازآفرینی در نظر گرفت . مسیر طرح به گونه ای است که در ابتدا کل شهر در مبحث ناکارآمدی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد و سپس بلوک هایی که دارای ناکارآمدی کامل ، ناکارآمدی زیاد و نسبتا زیاد باشند مورد تصویب قرار می گیرند .

    رهگشای خاطر نشان ساخت : مساحت  محدوده های بازآفرینی تعیین شده در این طرح  با در نظر گرفتن محدوده تاریخی مصوب شهر آمل یک هزار و ۱۳۱ هکتار و شامل ۲۰ محدوده می باشد که این رقم  حدود ۴۰ درصد از محدوده شهر آمل را شامل می شود که از لحاظ نوع شاخص و شدت ناکارآمدی ها متفاوت است .

    وی همچنین از تهیه سند بازآفرینی منطبق بر طرح مذکور خبر داد و افزود : راهبردها ، سیاست ها و  اولویت های اجرایی توسط کارشناسان این این اداره کل تنظیم و طبقه بندی شده و دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهرستان بر اساس همین طرح ، پروژه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و کالبدی را طی بازه زمانی ۲ الی ۱۵ ساله در دستور کار قرار دهند .

    در پایان رهگشای با تاکید بر این موضوع که سند بازآفرینی ، استراژی و نقشه راه همه دستگاه های اجرایی در محدوده هدف می باشد ابراز امیدواری کرد که دستگاه ها با هم افزایی و نگاه توامان و همچنین  با تخصیص ۳۰ درصد از  اعتبارات به اینگونه محدوده ها ، بتوانند در راستای برون رفت از مشکلات ، گام های مهمی بردارند .




    مطالب مرتبط

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    نظرات کاربران