در حال بارگذاری ...

اجرای ۶۹ مورد رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون

به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای ۶۹ عملیات رفع تصرف اراضی ملی توسط یگان حفاظت اراضی این اداره کل طی از ابتدای سال جاری تا کنون (اول آذر ماه ۱۴۰۰) خبر داد .

عبدالله بهادری در خصوص رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان گفت : طی۶۹ عملیات رفع تصرف ازابتدای سال تاکنون نزدیک به ۲۹ هزارمترمربع (۲۸۹۵۰متر مربع) به ارزش بیش از  ۴۸ میلیاردتومان ازدست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت ازاراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شده است . ۳۹۰۰ متر مربع از این میزان رفع تصرف مربوط به ۱۰ عملیات رفع تصرف در آبان ماه سال جاری می باشدکه ارزش مادی آن نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در پایان ضمن تشکراز تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی یادآور شد : به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم .

فریدون یاسمی فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان نیز دراین زمینه گفت : اشخاصی که قصدخرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان های مختلف به عمل آوردند تا دردام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند چرا که هرگونه خرید ، فروش ، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد .

وی خاطرنشان کرد : یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان ایلام با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه تعرض به زمین های ملی و دولتی است .




مطالب مرتبط

در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

|

در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

|

همه کسانی که قصد خرید زمین یا ملک در شهرهای استان ایلام را دارند می بایست ابتدا با مراجعه با مدیریت املاک و امورحقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان استعلامات لازم در این خصوص را کسب نموده تا در دام افراد سودجو و زمین خوار گرفتار نشوند .

|

اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

|

طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

|

نظرات کاربران