در حال بارگذاری ...
  • تاثسر مستقیم بر افزایش کیفیت ساخت و ساز پروژه‌ها با نظارت مستمر ناظران مقیم

    بحث نظارت ساخت و ساز باید با جدیت بیشتری دنبال شود و آن را تکلیف خود بدانیم . ناظران مقیم بجای نظارت مرحله‌ای ، نظارت مستمر در پروژه‌ها داشته باشند . همچنین می‌توان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن از مهندسان باتجربه به عنوان سرناظر و از مهندسان جوان به عنوان ناظر مستقیم استفاده کرد تا هم به کسب تجربه و اشتغال جوانان بینجامد و هم شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه مشترک با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد : سازمان نظام مهندسی ساختمان سازمانی مستقل و از بخش‌های عمومی غیردولتی در کشور است . به لحاظ جایگاه قانونی ، راه و شهرسازی دستگاه بالادست سازمان نظام مهندسی نبوده بلکه در کنار هم برای ارتقای اهداف آرمانی که همان بهبود کیفیت ساختمان‌ها و خدمات فنی و مهندسی است ، گام برمی‌دارند .

    مسعود بیات‌منش به حمایت از تصمیمات سازمان نظام مهندسی ساختمان در چارچوب قوانین و مقررات برای مدیریت و ارائه خدمات بهتر تأکید کرد و گفت : این سازمان برای بهتر اداره کردن امور می‌تواند هر تصمیمی بگیرد و آن را حتی در سطح کشور الگوسازی کند . در خصوص موضوع تعارض منافع نیز می‌توانید با خرد جمعی به یک تصمیم جامع برسید .

    وی ادامه داد: ما می‌توانیم با همفکری ، تصمیمات خوبی در خصوص تعارض منافع و ۵ درصد درآمد سازمان بگیریم . با تجربیات به دست آمده در طول مدت فعالیت این سازمان باید به سمت اصلاح امور برویم. هر تصمیمی که سازمان با اصل ایجاد شفافیت بگیرد از آن حمایت می‌کنیم .

    این مسئول یادآور شد : بحث نظارت ساخت و ساز باید با جدیت بیشتری دنبال شود و آن را تکلیف خود بدانیم . ناظران مقیم بجای نظارت مرحله‌ای ، نظارت مستمر در پروژه‌ها داشته باشند . همچنین می‌توان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن از مهندسان باتجربه به عنوان سرناظر و از مهندسان جوان به عنوان ناظر مستقیم استفاده کرد تا هم به کسب تجربه و اشتغال جوانان بینجامد و هم شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز باشیم .

    بیات‌منش با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد رانت در ارجاع نقشه‌ها و رعایت عدالت بین همه مهندسان و به حداقل رساندن رابطه فیزیکی ارباب رجوع باید از فرآیند‌های الکترونیکی استفاده کرد ، افزود : سازمان باید در این خصوص اقتدار و قدرت خود را از طریق ابزارهایی که در اختیار دارد نشان دهد و در اصلاح ساختار فرآیندها در کنار شما هستیم . همچنین سازمان برای ارتقای کیفیت ساختمان می‌تواند مدیریت جامعی را در بین صنوف مختلف و مرتبط با ساختمان‌سازی ایجاد کند . در بحث تعرفه خدمات فنی مهندسی نیز باید گفت که این مبالغ در مقایسه با هزینه تمام شده ساختمان رقم بالایی نیست و باید دستمزدی که پرداخت می‌شود متناسب با خدمات فنی ارائه شده باشد .

    وی همچنین در مورد اختصاص زمین به شهرک مهندسی و دفتر نمایندگی سازمان در ابهر تصریح کرد : در برخی نقاط محدودیت زمین داریم با این حال باید زمین‌ها را بررسی کنیم و همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا این امر محقق شود .

    قابل ذکر است در این مراسم فریدون زینعلی ، رئیس سازمان نظام مهندسی استان و دیگر اعضای هیات مدیر به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند .




    مطالب مرتبط

    در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

    |

    باید نسبت به سریع خانه دار شدن متقاضیان تلاش کرد و با تمام توان پیگیر حل مشکلات متقاضیان مسکن خواهم بود .

    |

    فرآیند جابجایی تعدادی از ساکنین کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است و مشکلات پیش روی انتقال ساکنین کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن به جد پیگیری می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم تامین سریع تامین انشعابات در پروژه های نهضت ملی مسکن توسط شرکت های خدمات رسان در ...

    |

    در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر ، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است .

    |

    نظرات کاربران