در حال بارگذاری ...
  • موافقت مشروط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق اراضی به محدوده شهر نجف‌آباد

    با عنایت به مخاطرات احتمالی ناشی از مجاورت پلاک مذکور با حریم راه ، در هر صورت سقف مستحدثات قابل احداث در پلاک موردنظر صرفا معادل حقوق مکتسبه مالک بر اساس پروانه ساختمانی صادره قبلی خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق اراضی به محدوده شهر نجف‌آباد ، موضوع اجرای دادنامه شماره ۳۷۷ صادره از شبعه ۸ دیوان عدالت اداری با رعایت سه شرط ، موافقت کرد .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مرتضوی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان، مصوبه شورا را پیرامون الحاق اراضی به محدوده شهر نجف‌آباد در راستای اجرای دادنامه شماره ۳۷۷ مورخ ۲۲ تیر ۱۳۹۹ شعبه ۸ دیوان عدالت اداری ابلاغ کرد .

    در متن این مصوبه آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در راستای اجرای دادنامه شماره ۳۷۷ مورخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ صادره از شعبه ۸ دیوان عدالت اداری و با عنایت به صورتجلسه مورخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک شورایعالی، مصوبه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان در خصوص «الحاق اراضی موردنظر دادنامه فوق به محدوده شهر نجف‌آباد» را مورد بررسی قرار داد و صرفا معطوف به اجرای دادنامه مذکور با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مبنی بر الحاق پلاک‌های ثبتی موردنظر دادنامه فوق‌الذکر به محدوده شهر با رعایت شرایط زیر موافقت کرد :

    ۱-کاربری آن بخش از پلاک‌ها که با حریم قانونی ۳۸ متر جاده تداخل دارد «حریم راه» بوده و هرگونه بارگذاری در آنها کاملا منطبق بر تصریحات قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن (با اصلاحات بعدی) خواهد بود .

    ۲-کمیسیون ماده ۵ با رعایت الزامات و ملاحظات قانون «ایمنی راه‌ها و راه‌آهن» (با اصلاحات بعدی) و آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون مذکور ، نسبت به تعیین کاربری پلاک موردنظر در بخش باقیمانده اقدام کند .

    ۳- با عنایت به مخاطرات احتمالی ناشی از مجاورت پلاک مذکور با حریم راه ، در هر صورت سقف مستحدثات قابل احداث در پلاک موردنظر صرفا معادل حقوق مکتسبه مالک بر اساس پروانه ساختمانی صادره قبلی خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    نظرات کاربران