در حال بارگذاری ...
  • جمعیت‌پذیر کردن ۶۰۰ هزار نفری در سواحل مکران در دستور کار قرار دارد

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن غیر از ۶ کلانشهر که تامین مسکن آنها در شهرهای جدید انجام خواهد شد ، برنامه تغییر کاربری اراضی در درون شهرها به دلیل داشتن زیرساخت ، الحاق اراضی متعلق به دولت در جوار شهرها در برنامه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی ملی تا دو ماه آینده شناسایی و تعیین‌ می‌شود از برنامه وزارت راه برای جمعیت‌پذیر کردن ۶۰۰ هزار نفر در سواحل مکران خبر داد .

    رستم قاسمی گفت : اراضی احداث ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آماده شده است و حداکثر تا دو ماه آتی اراضی مابقی واحد ها مشخص می شود . برای تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ، سهمیه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن کاملا مشخص و برنامه اجرایی نیز تدوین شده است . همچنین اطلاعات بانک زمین در حال تکمیل است و شیوه‌نامه‌ای نیز برای شروع عملیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن ‌آماده کردیم که بر اساس آن برنامه ، واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن احداث می‌شود .

    عضو کابینه دولت سیزدهم بر احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بر اساس زمانبندی تاکید کرد و توضیح داد : در اجرای طرح نهضت ملی مسکن غیر از ۶ کلانشهر که تامین مسکن آنها در شهرهای جدید انجام خواهد شد ، برنامه تغییر کاربری اراضی در درون شهرها به دلیل داشتن زیرساخت ، الحاق اراضی متعلق به دولت در جوار شهرها در برنامه است . ایجاد چندین شهر جدید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که برای سرریز جمعیت برخی از کلانشهرها و شهرها ایجاد این شهرهای جدی در دستور کار قرار گرفته است .

    ۵۰ هزار واحد مسکونی در تیس در دست اجرا قرار دارد

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه مکران در شهر تیس هم اکنون عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن برای ۵۰ هزار واحد آغاز شده است . در جاسک نیز طراحی شهر جدید در حال انجام است. در مجموع در سواحل مکران برای جمعیت‌پذیر کردن ۶۰۰ هزار نفر در حال برنامه‌ریزی هستیم و کار را شروع کردیم .

    احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای جدید

    قاسمی تصریح کرد : در سایر شهرهای جدید نیز در صدد هستیم تا عملیات اجرایی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کنیم .

    وزیر راه و شهرسازی بر اجرای نهضت ملی مسکن که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم است تاکید کرد و گفت : از آنجایی که ساخت مسکن تقریبا ۲ سال به طول می‌انجامد درصدد هستیم تا اجرای طرح را در دو گام آغاز کنیم . گام نخست ۲ میلیون واحد مسکونی است که تقسیم بندی کار آغاز شده است . در گام دوم نیز در حال برنامه ریزی برای تکمیل اراضی موردنیاز اجرای طرح هستیم تا در زمانبندی مقرر ، واحدهای مسکونی آغاز ، تمام و تحویل متقاضیان شود .

    قاسمی یادآور شد : بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار ، بانک‌ها مکلف هستند تا سالانه ۳۶۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات به بخش مسکن تخصیص بدهند و سهم هر بانک هم مشخص است . همچنین صندوق ملی زمین و مسکن که ابزار خوبی برای تامین بخشی از منابع مالی اجرای تولید مسکن است نیز در حال راه‌اندازی است . قانون جهش تولید مسکن اجازه می‌دهد تا مابه‌التفاوت سود تسهیلات را برای گروه‌های کم‌درآمدی از محل این صندوق تامین کنیم .

    وی اعلام کرد : تمامی مالیات‌های بخش مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن در صندوق ملی زمین و مسکن جمع‌آوری خواهد شد . همچنین کلیه خطوط اعتباری مسکن مهر به این صندوق برمی‌گردد و از محل برگشت خط اعتباری مسکن مهر می‌توانیم مابه‌التفاوت سود تسهیلات را تنظیم کنیم. سایر مجوزها برای آنکه سایر دارایی ها و املاک وزارت راه و شهرسازی به محل این صندوق برود در حال اخذ است .




    مطالب مرتبط

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین و مقرر شد با واگذاری کار ساخت واحدها به مردم از بروز مجدد مشکلات همانند زمان اجرای مسکن مهر جلوگیری و کارها با شتاب بیشتری ...

    |

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    نظرات کاربران