در حال بارگذاری ...
  • عملکرد سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ۳ ماه نخست دولت سیزدهم

    پروژه‌های تحویلی سازمان مجری شامل ۴ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۸۲۷ تخت است که تحویل دستگاه بهره‌بردار شده است . همچنین دو پروژه شامل بیمارستان ۲۷۳ تختی تربت حیدریه و بیمارستان ۱۴۲ گچساران در مجموع با ۴۱۵ تخت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال‌جاری با رشد ۱۶۴ درصدی اعتبارات در سه ماهه دولت سیزدهم علاوه بر تحویل یک پروژه بیمارستانی ، مطالعات احداث چهار پروژه بیمارستان جدید را با ۷۵۰ تخت انجام داده است .

    وزارت راه و شهرسازی با تدوین گزارشی به ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف ، از جمله اقدامات انجام شده و آتی سازمان مجری‌ ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی پرداخت .

    بر اساس گزارش ارایه شده پروژه‌های تحویلی سازمان مجری شامل ۴ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۸۲۷ تخت است که تحویل دستگاه بهره‌بردار شده است . همچنین دو پروژه شامل بیمارستان ۲۷۳ تختی تربت حیدریه و بیمارستان ۱۴۲ گچساران در مجموع با ۴۱۵ تخت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید . دو پروژه دیگر شامل بیمارستان ۳۱۳ تختی جهرم و ۹۹ تختی مهدی‌شهر درمرحله رفع نقص و تجهیز توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی ذی ربط منتظر افتتاح و بهره‌برداری است . در عین حال ، بیمارستان ۱۴۴ تختی خمین نیز در مراحل نهایی تکمیل است و حداکثر تا پایان دی به بهره‌بردار تحویل می‌شود .

    این گزارش می‌افزاید ، با توجه به اهمیت تامین اعتبار موردنیاز برای تسریع در تکمیل و تحویل پروژه‌های در دست اجرا در سال‌ جاری ، صمن تامین اعتبار از محل پیوست یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ، با پیگیری‌های به عمل آمده ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی موفق به تأمین اعتبار تکمیلی پروژه‌ها از سایر ردیف‌های متفرقه و همچنین ظرفیت‌های تعیین شده در تبصره‌ها و قوانین مربوطه شد . این اقدامات منجر به رشد ۱۶۴ درصدی اعتبارات سال جاری سازمان نسبت به سال ۱۳۹۹ شد که نقش بسزایی در تکمیل پروژه‌های در دست اجرا و همچنین تسریع در تکمیل پروژه‌های تحویلی داشت .

    تامین اعتبار از محل ردیف‌ها

    تامین اعتبار از محل ردیف‌های متفرقه شامل جزء ۳۵-۵۳۰۰۰۰ اعتبارات موضوع بند (و) تبصره (۵) قانون بودجه، جزء ۴۴-۵۳۰۰۰۰ اعتبارات موضوع ماده (۳۷) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت ، جزء ۱۳-۵۵۰۰۰۰ اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ، جزء ۱۱۷- ۵۵۰۰۰۰ اعتبارات طرح‌ها با مجری شرکت‌های دولتی است .

    همچنین تامین اعتبار از ظرفیت تبصره‌های قانون بودجه نیز شامل بند (ز) تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه و تهاتر مطالبات مشاورین و پیمانکاران ذیربط با بدهی‌های مالیاتی آنهادر قالب اوراق تسویه خزانه ، بند (ب) تبصره (۸) قانون بودجه سال جاری ، به منظور تأمین ۵۰۰۰ میلیارد ریال از محل تهاتر اراضی و املاک متعلق به وزارت متبوع جهت تکمیل پروژه مصلی بزرگ امام خمینی (ره) است .

    تامین اعتبار از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق نیز شامل دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای طرح مطالعه ، تملک و توسعه مجلس شورای اسلامی است . همچنین دریافت تسهیلات به مبلاغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال جهت طرح احداث مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران که در مرحله نهایی شدن است .

    سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی همچنین در خصوص جذب پروژه‌های جدید نیز اقداماتی انجام داده است . در این خصوص با توجه به رسالت و مأموریت  اصلی سازمان مبنی بر احداث ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی ، از جمله فعالیت‌های اساسی در دست اقدام ، جذب پروژه‌های جدید است که در این باره علاوه بر تعریف ۴ پروژه بیمارستانی جدید با ظرفیت ۷۵۰ تخت (شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی جایگزین مراغه ، بیمارستان ۲۰۰ تختی بناب ، بیمارستان ۱۰۰ تختی کوار و بیماستان ۱۰۰ تختی عسلویه) ، این سازمان به منظور عملیاتی‌کردن جزء (۷) از بند (۵) اولویت‌های سیاستی سند ارتقای بهره‌وری بخش ساختمان مبنی بر تمرکز ساخت‌و‌سازهای دولتی و عمومی در سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی ، نسبت به تغییر دستگاه اجرائی پروژه‌های احداث بیمارستان آموزشی ۳۴۱ تختخوابی ساری ، احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ایرانشهر ، احداث بیمارستان‌های جایگزین فرسوده خاتم‌الانبیاء ، بهاران و بوعلی زاهدان ۵۴۰ در مجموع با ۱۳۸۱ تخت از سایر دستگاه‌های اجرایی اقدام کرده است .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران