در حال بارگذاری ...

کلنگ زنی احداث نخستین واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در زاهدان

ضروری است در احداث پروژه های مسکونی این طرح از ظرفیت تعاونی های مسکن و توان دستگاه‌های اجرایی و محصولات تولیدی استان به بهترین نحو استفاده شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کلنگ احداث نخستین واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در قالب ۱۰۷۶ واحد با حضور استاندار ، مدیر کل راه و شهرسازی ، فرمانده انتظامی استان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، فرماندار و سایر مسئولان استانی در زاهدان به زمین زده شد .

استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت : پروژه نهضت ملی مسکن در این استان بیشتر از سایر استان ها دارای مزیت است چرا که به دلیل ضعیف بودن ساختار اقتصادی در بخش های مختلف نظیر صنعت ، واحدهای تولیدی و غیره موجبات اشتغال زایی بخش قابل توجه ای از افراد جویای کار را فراهم می‌کند .

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه مسکن مهمترین پروژه در سیستان و بلوچستان محسوب می شود ، افزود : ضروری است در احداث پروژه های مسکونی این طرح از ظرفیت تعاونی های مسکن و توان دستگاه‌های اجرایی و محصولات تولیدی استان به بهترین نحو استفاده شود .

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه زمین ساخت واحدهای مسکونی در سال اول طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است ، گفت : در این طرح تمامی جوانب از جمله موقعیت زمین ، طرح تفصیلی  و غیره از همان ابتدا در اولویت قرار گرفته است تا پروژه بدون هیچ مشکلی در کمترین زمان ممکن احداث شود .

عطاء اله اکبری با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن افزود : با اقدامات مطلوب انجام شده در حال حاضر طرح اقدام ملی مسکن با گردش مالی سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۶ هزار نفر در سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال احداث است بطوری که این استان در کشور جزو پنج استان برتر در این زمینه بشمار می رود .

وی ادامه داد : سهمیه سال اول سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۳۴ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود زمینه ساز اشتغال برای ۷۰ هزار نفر و گردش مالی ۱۸ هزار میلیارد تومان به همراه داشته باشد .




مطالب مرتبط

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان زمینه ساز اشتغال ۵۵ هزار و ۶۶۲ هزار نفر شده و همچنین عملکرد مطلوب بانک‌ها با پرداخت بیش از ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان ؛ این استان را پیشتاز پرداخت تسهیلات بانکی به این طرح مهم ملی کرده است .

|

به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

نظرات کاربران