در حال بارگذاری ...
  • یک هزار و ۶۰۰ هکتار محدوده بافت فرسوده قم نیازمند مشوق ها و تسهیلات بانکی ارزان قیمت

    شرایط تسهیلات در سال‌های اخیر رضایت‌بخش نبود ، واقعیت این است که به لحاظ اقتصادی سرمایه‌گذاری در بافت‌های جدید سوددهی بیشتری دارد و سرمایه‌گذاران چندان از سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده استقبال نمی‌کنند ، مگر این که دولت تسهیلات ویژه‌ای برای این امر در نظر بگیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : حدود یک هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب شهر قم است که احیای آن و ورود سرمایه گذاران به بافت ، نیازمند مشوق ها و تسهیلات بانکی ارزان قیمت و مقرون به صرفه است .

    حسن صبوری اظهار داشت : در شهر قم ۱۵۸۹ هکتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد که جمعیت قابل توجهی در آن زندگی می کنند . حدود دو هزار هکتار نیز سکونتگاه غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد میانی ثبت شده است .

    وی در خصوص نوسازی بافت فرسوده تصریح کرد : شرایط تسهیلات در سال‌های اخیر رضایت‌بخش نبود ، واقعیت این است که به لحاظ اقتصادی سرمایه‌گذاری در بافت‌های جدید سوددهی بیشتری دارد و سرمایه‌گذاران چندان از سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده استقبال نمی‌کنند ، مگر این که دولت تسهیلات ویژه‌ای برای این امر در نظر بگیرد .

    صبوری تاکید کرد : نوسازی بافت فرسوده و واحدهای خود-مالکین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای این که ساکنین نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام نمایند دولت می بایست با استفاده از ابزارهای مشوق از جمله اعطای تسهیلات بانکی با سود کم و مشوق های اجتماعی و اقتصادی هماهنگ با موضوع استفاده کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که طی سال های گذشته اقدامات عمرانی در بافت های نیازمند توانمندسازی توسط این اداره کل انجام و به بهره برداری رسیده است توضیح داد : احداث مدرسه ثامن الحجج (ع) با زیربنای ۲۲۴۰ مترمربع و هزینه کرد تا کنون به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در خیابان آذر ، احداث مدرسه شیخ آباد با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع و هزینه کرد تا کنون به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در محله شیخ آباد بخشی از اقدامات آتی و در دست اجرای این اداره کل خواهد بود . کلانتری شماره ۱۳ با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع و هزینه کرد تا کنون به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در محله خاکفرج نیز توسط این اداره کل احداث می شود .

    صبوری به خدمات این اداره کل به ساکنان در بافت فرسوده شهر در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت : توسعه و تکمیل مرکز جامع سلامت خازنی با زیربنای ۴۹۰ مترمربع و هزینه کرد تا کنون به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال در محله شیخ آباد ، کمک به پروژه احداث مرکز جامع سلامت امام حسین (ع) با زیربنای ۷۴۵ مترمربع و هزینه کرد تا کنون به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در محله شهرک فاطمیه و کمک به پروژه احداث مرکز جامع سلامت پیامبر اکرم (ص) با زیربنای ۹۸۰ مترمربع و هزینه کرد تا کنون به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در خیابان ۱۵ خرداد و محله نوبهار از جمله اقدمات این اداره کل خواهد بود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان به اهمیت بافت تاریخی شهر قم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : احیای محورهای تاریخی- فرهنگی شهر قم با همکاری شهرداری همچنان در دست اجراست .




    مطالب مرتبط

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران