در حال بارگذاری ...
  • اختصاص بیش از ۱۰۰ هکتار اراضی شهرهای حوزه شمال سیستان و بلوچستان به طرح جهش ملی مسکن

    شهروندان استان می‌توانند بدون نگرانی ثبت‌نام در مرحله نخست نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه به آدرس https:saman.mrud.ir انجام دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : افزون بر ۱۰۰ هکتار از اراضی ۶ شهر زاهدان ، زابل ، سراوان ، میرجاوه ، خاش و سوران با تغییر کاربری به طرح جهش مسکن اختصاص یافت .

    عطاء اله اکبری ادامه داد : طرح جهش مسکن ضمن ایجاد اشتغال افزون بر ۷۰ هزار نفر سبب فعال شدن سایر بخش های اقتصادی استان می شود .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : در این راستا تامین زمین های طرح جهش تولید مسکن از طریق شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی ، اراضی نیازمند تغییر کاربری در کمیسیون‌های ماده پنج ، اراضی نیازمند الحاق به محدوده شهری و اراضی برای شهرک سازی جهت رفع نیاز سالانه به مسکن مورد توجه قرار گرفته و در شورای مسکن استان مصوب شده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : این اداره کل همسو با سیاست های وزارت راه و شهرسازی بخش قابل توجهی از زمین های احداث واحدهای مسکونی این پروژه مهم ملی را در استان تامین نموده است و همچنان نیز این روند تا برآورده شدن نیاز چهار ساله طرح با قوت ادامه دارد .

    اکبری با تاکید بر اینکه در پی افزایش تقاضا، مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذر ماه جاری تمدید شده است ، گفت : شهروندان استان می‌توانند بدون نگرانی ثبت‌نام در مرحله نخست نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه به آدرس https://saman.mrud.ir انجام دهند .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    جلوگیری از هرگونه اخلال ، تصرف ، تجاوز ، ایجاد مزاحمت ، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است .

    |

    تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

    |

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . برای همه اراضی طرح تفکیکی تهیه شده و طرح‌های آماده‌سازی هم در اغلب شهرها به نتیجه رسیده است .

    |

    تاکنون هزار و ۳۰۰ قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران توسط این اداره کل تامین شده است . همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان برای ساخت واحد ویلایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه ها وصل شده ...

    |

    نظرات کاربران