در حال بارگذاری ...
  • شناسایی اراضی ملی با قابلیت بهره برداری مسکونی در شهرهای چهارمحال وبختیاری

    با توجه به ضرورت تأمین زمین در طرح نهضت مسکن ، باید اراضی مستعد بدون معارض توسط همکاران در راه و شهرسازی شهرستان ها و منابع طبیعی شناسایی و در کمترین زمان تحویل و تحول صورت گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از شناسایی اراضی ملی شهرهای استان با قابلیت بهره برداری مسکونی در راستای اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن خبر داد .

    حسینعلی مقصودی در جلسه بررسی وضعیت تحویل و تحول اراضی طرح نهضت ملی مسکن با اشاره به این مطلب ، گفت : نهضت ملی مسکن از طرح های اولویت دار دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به آغاز این طرح و ضرورت تأمین زمین در تعدادی از شهرهای استان که در آنها با کمبود زمین مواجه هستیم ، راه و شهرسازی و منابع طبیعی نسبت به شناسایی اراضی ملی قابلیت بهره برداری مسکونی اقدام می نمایند .

    وی افزود : اراضی مذکور در صورت تأیید با توجه به وضعیت فنی و حقوقی، در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار می گیرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان به اراضی ملی دارای سابقه واگذاری از طریق امور اراضی و جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و ادامه داد : با توجه به ضرورت تأمین زمین در طرح نهضت مسکن ، باید اراضی مستعد بدون معارض توسط همکاران در راه و شهرسازی شهرستان ها و منابع طبیعی شناسایی و در کمترین زمان تحویل و تحول صورت گیرد .

    در این جلسه تأمین زمین در اراضی شهرهای لردگان ، آلونی ، سرخون ، کاج ، دشتک و صمصامی و مشکلات خاص مربوط به آن مورد بررسی قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

    |

    در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، یاسر دستمالچیان با بیان اینکه سه قانون جهش تولید مسکن ، قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن اجاره بها و قانون نظام ثبت اموال ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    نظرات کاربران