در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری استان اردبیل

    برای احیای بافت فرسوده در محلات هدف و شناسایی بافت ناکارآمد در اردبیل ۲۰ محله ، مشگین شهر ۱۲ محله ، پارس آباد ۱۱ محله و خلخال نیز ۷ محله شناسایی شده تا اجرای طرح های مختلف عمران و آبادانی را در این محلات شاهد باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری هزینه شده و خواهد شد .

    شهرام باباخانی با اعلام این مطلب اظهار کرد : یکی از وظایف و رسالت های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در کنار ساخت مسکن و احداث ساختمان های دولتی توجه به احیای بافت فرسوده و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی است تا با همکاری شهرداری های استان و سایر دستگاه های مرتبط با اجرای پروژه های خدماتی و عمرانی و طرح های زیرساختی زندگی آرام برای شهروندان فراهم آید . هدف اصلی ارتقای شاخص های زیست سالم و با کیفیت شهروندان است تا بهترین شرایط زندگی در همه نقاط شهر فراهم آید .

    معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : در ۸ شهر استان مطالعات بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی انجام شده که شامل ۷۰ محله هدف است تا با همکاری شهرداری ها طرح های بازگشایی معابر ، آسفالت کوچه ها ، پازل کاری ، جدول گذاری ، توسعه پارک و احداث مجموعه های ورزشی ، بهداشتی و درمانی همراه با توسعه فعالیت های آموزشی در دستور کار قرار گیرد . با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سال های اخیر طرح های توسعه دراین بخش اعم از احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری در حال انجام است تا شرایط مطلوبی را برای زندگی شهروندان و ساکنان مناطق مختلف فراهم کنیم .

    وی تصریح کرد : برای احیای بافت فرسوده در محلات هدف و شناسایی بافت ناکارآمد در اردبیل ۲۰ محله ، مشگین شهر ۱۲ محله ، پارس آباد ۱۱ محله و خلخال نیز ۷ محله شناسایی شده تا اجرای طرح های مختلف عمران و آبادانی را در این محلات شاهد باشیم . در حوزه بازآفرینی نیز ۳۰ طرح در محلات مختلف اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد و خلخال در حال اجراست .

    باباخانی از مرمت بازار های تاریخی اردبیل به عنوان بنای ارزشمند خبر داد و خاطرنشان کرد : ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در این پروژه ها با همکاری اهالی محترم بازار و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان هزینه خواهد شد .

    وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده و یا در مرحله نهایی اتمام قرار دارد ، گفت : ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی ، خانه بهداشت گلمغان، سرای محله و لایروبی کانال هدایت آب های سطحی و کلانتری محله از جمله این پروژه هاست . احداث سالن ورزشی ایران آباد و زمین چمن مصنوعی این منطقه به همراه آسفالت و جدول گذاری محلات عدالت آباد از عمده پروژه های اجرایی در این بخش است .

    باباخانی گفت : در مشگین شهر پروژه خیابان امام خمینی ، احداث مدرسه ۶ کلاسه در محله حسنعلی دره سی ، آسفالت معابر در خیابان شهید مطهری پارس آباد و احیای بازار تاریخی خلخال از جمله پروژه های بازآفرینی است که در مرحله اجرا قرار دارد .

    وی در مورد پروژه ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی با برآورد اولیه ۶ میلیارد تومان بیان کرد : این پروژه اقدام مشترک شهرداری و راه و شهرسازی است که از سال گذشته شروع شده و در فاز اول که در ضلع شررقی رودخانه بالیقلوچایی با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان در حال اجراست، روند اجرا مطلوب است . در محدوده خیابان عطایی و ایستگاه سرعین این پروژه با پیشرفت ۸۰ درصد اجرا شده ولی به دلیل فعالیت عمرانی در پل قدس و کارگاه دایر شده در بستر رودخانه امکان ادامه اجرا وجود نداشت که به محض تکمیل این پل کار ساماندهی ادامه می یابد .




    مطالب مرتبط

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    ۲۵ محله شهرضا در بافت فرسوده مصوب واقع شده ، ۳ محله در بافت با پیشینه روستایی ، هفت محله در سکونتگاه های غیررسمی قرار دارند همچنین در حال حاضر هفت محله هدف دارای پروژه های اقدام مشترک مصوب هستند .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    نظرات کاربران