در حال بارگذاری ...
  • تشکیل کمیته مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده

    مقرر است برای به‌کارگیری این پتانسیل در تهران کمیته‌ای مشترک با شهرداری تشکیل دهیم . برای برخی شهرستان‌ها مانند زاهدان و چابهار نیز این موضوع آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : ۶۱ هزار هکتار از اراضی شهری کشور بافت فرسوده است و مقرر است برای به کارگیری این پتانسیل در تهران کمیته‌ای مشترک با شهرداری تشکیل دهیم .

    رستم قاسمی درباره استفاده از بافت‌های فرسوده برای ساخت مسکن ، گفت : بافت فرسوده یکی از معضلات جدی کشور است ، بر اساس آمارها ۶۱ هزار هکتار از اراضی شهری کشور بافت فرسوده است و حدود ۱۲ میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در موضوع جهش تولید مسکن توجه بیشتری به بافت‌های فرسوده شده است ، افزود : استفاده از این ظرفیت در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .

    قاسمی ادامه داد : مقرر است برای به‌کارگیری این پتانسیل در تهران کمیته‌ای مشترک با شهرداری تشکیل دهیم . برای برخی شهرستان‌ها مانند زاهدان و چابهار نیز این موضوع آغاز شده است .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    نظرات کاربران