در حال بارگذاری ...
  • اعلام نتایج پالایش‌ ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان دی ماه

    بر اساس مصوباتی که به تازگی از دولت اخذ شد ، دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری پیدا کرد که شامل سابقه مالکیت خصوصی از بیش از ۱۶ سال به ۵ سال و همچنین کاهش سابقه سکونت در شهر مورد تقاضاست . در خصوص سابقه سکونت تصمیم ‌وزارت راه و شهرسازی بر این است که سابقه سکونت در کلانشهرها همان ۵ سال باقی بماند ولی در سایر شهرها این شرایط تسهیل شود و کاهش یابد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند اعلام نتایج پالایش متقاضیان را دی ماه اعلام کرد و گفت : تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت به خودمالکان تهرانی پرداخت می‌شود .

    محمود محمودزاده در خصوص شرایط جدید طرح نهضت ملی مسکن به ارایه توضیح پرداخت و در عین حال از اعلام نتایج پالایش‌های ثبت‌نام طرح در دی ماه خبر داد . بر اساس آیین‌نامه قانون ساماندهی که ملاک‌عمل در تمامی طرح‌های حمایتی است ، افرادی که واجد شرایط برای طرح نهضت ملی مسکن تلقی می‌شوند باید دارای چهار شرط باشند که شامل عدم استفاده از امکانات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب (فرم ج سبز) ، عدم وجود مالکیت خصوصی از اول فرودین ۱۳۸۴ ، تاهل و سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضاست .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تسهیل در شرایط ثبت‌نام خبر داد و اعلام کرد : بر اساس مصوباتی که به تازگی از دولت اخذ شد ، دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری پیدا کرد که شامل سابقه مالکیت خصوصی از بیش از ۱۶ سال به ۵ سال و همچنین کاهش سابقه سکونت در شهر مورد تقاضاست . در خصوص سابقه سکونت تصمیم ‌وزارت راه و شهرسازی بر این است که سابقه سکونت در کلانشهرها همان ۵ سال باقی بماند ولی در سایر شهرها این شرایط تسهیل شود و کاهش یابد .

    محمودزاده ادامه داد : جدول و شرایط کاهش سابقه سکونت در شهرهای مورد تقاضا که توسط وزارت راه و شهرسازی بررسی و تعیین شده است به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد .

     وی شرایط دریافت تسهیلات برای متقاضیانی تهرانی و مناطق دریافت تسهیلات برای متقاضیان تهرانی را نیز اعلام کرد و افزود : برای متقاضیانی که در شهر تهران متقاضی مسکن هستند در شرایط فعلی دو انتخاب وجود دارد . چنانچه متقاضیان تهرانی شرایط خودمالکی را انتخاب کنند از طریق گروهی و یا مشارکت با سازندگان تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی به آنها پرداخت‌ می‌شود که می‌توانند نسبت به ساخت هم در بافت فرسوده و هم در سایر شهرها ، اقدام کنند . متقاضیان تهرانی که بخواهند از تسهیلات دولتی استفاده کنند در شهرهای جدید اعلام شده امکان ثبت‌نام را دارند و تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.

    ارایه تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی به خودمالکان تهرانی

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : هم‌اکنون برای تهرانی‌ها ثبت‌نام در سه شهر جدید در حال انجام است که بعد از پالایش و وارد شدن افراد ، نتایج نهایی به آنها اعلام خواهد شد . برای این دسته از متقاضیان امکان استفاده از سقف ۴۵۰ میلیون تومان نیز به عنوان وام خودمالک مهیا است و می‌توانند با شرایط اعلامی از بانک‌های مختلفی تسهیلات را دریافت کنند .

    محمودزاده میزان مشارکت بانک‌ها را برای ارایه تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن مناسب ارزیابی کرد و گفت : هم‌اکنون اکثر بانک‌ها و موسسات اعتباری در این طرح مشارکت دارند و تسهیلات ارایه می‌دهند .

    ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

    وی در خصوص میزان استقبال از این طرح و آماری از میزان مشارکت اعلام کرد: تا امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ خانوار در این طرح ثبت‌نام کردند که در این مرحله در حال پالایش اطلاعات آنها هستیم . تلاش خواهیم کرد تا اوایل ماه آتی نتایج پالایش به متقاضیان واجد شرایط اعلام شود تا مراحل بعدی ثبت‌نام را طی کنند .

    وی در خصوص تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن گفت : از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست چنانچه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد معین واریز شود حتما این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود . پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحدها حداقل یک سال و نیم تا دو سال است .




    مطالب مرتبط

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    نکته قابل تأمل در اجرای این طرح همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان استان در بخش‌های مختلف است که امید می‌رود با تداوم مسیر خدمت رسانی به مردم شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه باشیم .

    |

    موضوع مکان یابی شهرک‌های مسکونی با جدیت در تمامی استان‌ها به‌ویژه مناطقی که میزان تقاضا بالاست پیگیری می‌شود .

    |

    نظرات کاربران