در حال بارگذاری ...
  • بازسازی مناطق زلزله زده استان هرمزگان با سرعت در حال انجام است

    برای بازسازی خانه های روستایی نیاز است تا سایر دستگاه های اجرایی و ارگان ها خدمت رسان در کنار بنیاد مسکن باشند تا هرچه سریعتر دغدغه سرپناه مردم را برطرف کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت : بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان با سرعت در حال انجام است .

    مجید جودی در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده در استان هرمزگان ، افزود : از همان ابتدای وقوع زلزله در استان هرمزگان ، همکارانم در بنیاد مسکن پای کار بوده و لحظه ای از کار و تلاش برای خدمت رسانی به مردم در مناطق زلزله زده پا پس نکشیدند .

    وی با بیان اینکه به مردم زلزله زده هرمزگان این اطمینان را می دهیم تا حد توان بنیاد مسکن نیز در کنار آن ها خواهیم بود ، خاطرنشان کرد : در کمترین زمان ممکن پس از آواربرداری و برآورد خسارت ها نیز عملیات بازسازی نیز در مناطق زلزله زده آغاز شد .

    جودی با اشاره به اینکه خوشبختانه روند بازسازی این مناطق با برنامه ریزی صورت گرفته و همراهی و همکاری دستگاه های ذی ربط با سرعتی خوبی پیش می رود ، عنوان کرد : باید در این مواقع جهادی نیز به میدان بیایم و عملی نشان دهیم که به عنوان دستگاهی خدمت رسان یاری گر مردم بوده و هستیم .

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطقه زلزله زده همچون آواربرداری ، گچ ریزی ، بتن مگر ، اجرای فوندانسیون ، انجام اسکلت فلزی و اجرای دیوار چینی ،  خاطرنشان کرد : حوادثی مانند زلزله ، تنها خانه ، شهرها و روستاها را از بین نمی برد ، بلکه کل زندگی ، جامعه اقتصادی ، ابعاد اجتماعی و مردم را از لحاظ روانی تحت تاثیر قرار می دهد .

    وی با اشاره به اینکه ساختن خانه سخت نیست اما زندگی مردم را نمی توان در مدت زمان کوتاهی احیا کرد ، عنوان کرد : برای بازسازی خانه های روستایی نیاز است تا سایر دستگاه های اجرایی و ارگان ها خدمت رسان در کنار بنیاد مسکن باشند تا هرچه سریعتر دغدغه سرپناه مردم را برطرف کنیم .




    مطالب مرتبط

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن ، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران