در حال بارگذاری ...
  • تامین اراضی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی توسط وزارتخانه‌های دفاع و جهاد کشاورزی

    طبق گزارشاتی که وزارت راه و شهرسازی در این بخش داشته تاکنون برای دو میلیون و ۸۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین شده است و برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر مقرر شده است تا وزارت دفاع و وزارت جهاد کشاورزی و حتی برخی از وزارتخانه های دیگر ، کسری زمین این یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را تامین کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : اراضی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی توسط وزارتخانه‌های دفاع و جهاد تامین‌ می‌شود .

    احمد دنیامالی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح نهضت ملی مسکن با کسری زمین مواجه است ؟ گفت : وزارت دفاع و جهاد کشاورزی برای تامین کسری زمین طرح نهضت ملی مسکن به کمک وزارت راه و شهرسازی خواهند آمد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کسری زمین را جبران خواهند کرد .

    وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه جدید دولت ، دو شرط از شروط ثبت نام متقاضیان واجد شرایط تسهیل پیدا کرده است ادامه داد : این شروط شامل سابقه مالکیت خصوصی است که بر این اساس و این مصوبه مالکیت خصوصی از بیش از ۱۶ سال به پنج سال کاهش یافت و همچنین مصوبه دیگری که به کاهش سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا اشاره دارد .

    دنیامالی گفت : سابقه سکونت تصمیم ‌وزارت راه و شهرسازی بر این است که سابقه سکونت در کلانشهرها به خصوص تهران همان پنج سال باقی بماند ولی در سایر شهرها این شرایط تسهیل شود و کاهش یابد . این مصوبات در کنار سایر مصوبات نشان می‌دهد که دولت در طرح نهضت ملی مسکن مصمم است و قصد دارد تا مشکل کسری زمین را نیز هر چه سریعتر مرتفع کند .

    عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که ورود وزارتخانه‌ها برای مرتفع کردن کسری زمین نهضت ملی مسکن به چه شکل خواهد بود ؟ خاطرنشان کرد : طبق گزارشاتی که وزارت راه و شهرسازی در این بخش داشته تاکنون برای دو میلیون و ۸۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین شده است و برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر مقرر شده است تا وزارت دفاع و وزارت جهاد کشاورزی و حتی برخی از وزارتخانه های دیگر ، کسری زمین این یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را تامین کنند .

    وی گفت : نگاه مجلس و دولت سیزدهم ، برخورداری دهک‌های پایین از مسکن است . معتقد هستیم که باید شرایط به گونه‌ای باشد که دهک‌های کم‌درآمد و یک تا سه توانایی این را داشته باشند که بتوانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند .




    مطالب مرتبط

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    نظرات کاربران